CzechTourism zveřejní na internetu archiv dat o cestovním ruchu

18. 2. 2011 | ČTK
Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism převede do digitální podoby a zveřejní na internetu více než tři stovky studií, analýz a statistických dat, které vytvořila za posledních deset let. Projekt dostal na starost nový odbor CzechTourismu, který je zaměřený na výzkum, trendy a inovace. Novinářům to řekl ředitel nového odboru Mojmír Mikula, podle kterého by digitalizované studie mohly být zveřejněny na jaře.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism převede do digitální podoby a zveřejní na internetu více než tři stovky studií, analýz a statistických dat, které vytvořila za posledních deset let. Projekt dostal na starost nový odbor CzechTourismu, který je zaměřený na výzkum, trendy a inovace. Novinářům to řekl ředitel nového odboru Mojmír Mikula, podle kterého by digitalizované studie mohly být zveřejněny na jaře.

"Za poslední dekádu máme hromadu výzkumů, analýz a šetření, a to i z regionů. Všechny výzkumy, které byly jednou medializovány a nyní leží v šuplíku, chceme digitalizovat, dát je na jeden web a poskytnout je tak volně všem zájemcům," uvedl Mikula. Agentura má k dispozici zhruba 316 až 320 studií, které se týkají například příjezdového cestovního ruchu i toho, jak Českou republiku vnímají zahraniční turisté. Některé studie mapují cestovní ruch v regionech, vývoj lázeňství či efektivitu kampaní na podporu turistiky.

"Digitalizace jde udělat rychle, protože 85 procent dat už je v elektronické formě. U starších výzkumů nás ale brzdí to, že musíme mít souhlas od agentur, které je dělaly. Některé menší agentury totiž mezitím zanikly, nebo mají právní nástupce," podotkl Mikula. Digitalizované studie podle něj využijí nejen odborníci, ale také například studenti, kteří si zvolili obor cestovního ruchu.

Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism je příspěvková organizace, která spadá pod ministerstvo pro místní rozvoj. Mezi její činnosti patří například účast na veletrzích nebo pořádání kampaní v tuzemských a zahraničních médiích.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.