Další vítěz ruské televizní bitky Pavla Novotného? Connect IT a její product placement

5. 12. 2019 | Petr Michl
Má význam propagovat herní židli skrze starostu malé městské části a natočit s ním spot do rádia, přestože mu není příliš rozumět? Ano, pokud je to Pavel Novotný.

Vystoupení Pavla Novotného v pořadu 60 minut na ruské státní televizi Rossija 1 je poslední dny předmětem komentářů a rozhovorů snad ve všech českých masmédiích. Někdo ho označuje jako „politické Nagano“, jiní spíše za splnění přesně takové role, jakou si kremelská propaganda přála. Z mediálního pokrytí nicméně těží i někdo další. Prodejce IT vybavení, značku Connect IT, která mu dodala židli, na které během svého telekonferenčního vstupu sedí.

Záběr na logo Connect IT za opěrkou hlavy se objevil ve vysílání Rossija 1. Z jeho více než pětiminutového vystoupení je patrné zhruba polovinu času. Novotného v pořadu 60 minut vidělo i české publikum, například video na YouTube se segmentem pořadu s českými titulky má už přes 100 tisíc zhlédnutí, další téměř 300 tisíc zhlédnutí


Zdroj: Rossija 1

Logo bylo patrné i v diskuzních pořadech, které se pak v Česku snažily danou událost analyzovat. Například v DVTV.

Zdroj: DVTV

Nejde přitom o náhodu. Pavel Novotný vystupuje aktuálně v radio spotu, kde Connect IT děkuje za herní vybavení, které se v jeho případě stalo kancelářským v jeho řeporyjské pracovně starosty. „…Teď chci poděkovat značce Connect IT. Miluju jejich křesla a ergonomický myši. Dělal bych jim influencera i zadarmo, protože si mě vybrali místo Kristelový,“ říká před samochválou za svůj boj proti „autovrakům, ilegálním ubytovnám, vandalům, komunistické mlátičce Ondráčkovi a dalším košťatům“. Než si půjde sednout, bude prý sedět na židli Connect IT.

Možná si řeknete, že mediálnímu zachycení Novotného na židli, respektive logu na ní, nemohl nikdo věnovat pozornost. I ne zcela zřetelný product placement má ovšem svůj význam, mnohdy větší než „klasické české pépéčko”, kdy v seriálu či filmu uvidíte na logo produktu několik detailních záběrů a ještě vám jméno značky vyhláskují. Tím největším kladem je ovšem samotný fakt, že daná kauza je mediálním tématem a hodnota Novotného jako celebrity stoupá.

To pak dává příležitost k tomu, aby přiznaný endorsement v podobě spotů měl o to větší dopad. Právě v těchto dnech proto Connect IT znovu rozjela radiovou kampaň, která předtím byla spuštěna v polovině října, krátce po období mediální pozornosti věnované žalobě Pavla Novotného ze strany komunistického poslance Ondráčka a jeho následnému trestnímu stíhání za přečin podněcování k vraždě. Obviněn je i za výrok, že by měl být Ondráček odsouzen za vlastizradu na doživotí a poté usmrcen tajnou službou.

Podobná spojitost vám z hlediska značky nemusí přijít jako ideální, ale Connect IT věděla, že jde do spolupráce s polarizující osobou. Ostatně její výkop v srpnu 2018 vypadal takto.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Dnes mám pro vás záviděníhodný Kristelpříběh o firmě @connect__it a mé maličkosti.. Kdysi jsem si u nich pořídil hráčskou židli ke kompu na hraní on-line pokeru a pak přes Alzu kupoval jejich serepetičky, prostě poměr cena X výkon super.. Načež si u nich v červenci kupuju powerbanku a frajeři se mi ozvou, jestli nemám- a teď pozor - mobil NA KRISTELOVOU?! Že prej u nich nakupují její Indičtí fans a že by si ní rádi barter! Okamžitě jsem je s mobilem na Kristelovou poslal do prdele a upozornil je, že celebrita jsem jánikoli KristelováNo a už jsme podepisovali smlouvu! Měl jsem nehorázné požadavky plus museli přísahat s rukou na DVD Kačeřích příběhů, že NIKDY neudělají byznys s Kačenou! Takže 3x sláva firmě @connect__it , nakoupíte v Alze, Datartu a prostě u lepších prodejců a já si jdu užívat hromadu darů zadarmo a pocitu, že už jsem prostě Influencer jako kráva a dostal jsem opět krásné plnění a Káťa ani hovno #connectit #influencer #instagramcelebrity #sluchatka #powebanky #vseprogamery #radostobchodovat #blazkovajedilina #kaceripribehy #tomasrepkadekuju

Příspěvek sdílený Pavel Novotný (@pavel_protekcni),

„Říjnový spot byl vysílán na Radiu 1 a také rezonoval na Pavlových sociálních sítích. Ohlas byl ze všech stran natolik pozitivní, že jsme se rozhodli reklamu nasadit ještě v druhé vlně. Od prvního prosincového týdne ji můžete slyšet na radiu Beat a RockZone, posléze se připojí Kiss a opět Radio 1,“ uvedl pro Marketing Journal marketingový manažer Connect IT, Luděk Mareš.

Židle Connect IT nicméně figuruje v mediálním prostoru dlouhodobě díky sérii Mall TV, Extrémní starosta. V dosavadních 20 dílech, bonusech a upoutávkách Pavel Novotný často mluví usazen ve své kanceláři, přičemž loga na jeho židli nebo počítači nejsou nijak rozmazána. Kancelář starosty je prostě brána jako jeho přirozený prostor působení.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.