Dávám výpověď. Značka: Stylově a virálně!

1. 10. 2013 | Petr Michl
Většina trpělivých budovatelů vlastní osobní značky to dělá pro své budoucí uplatnění. Málokdo ovšem dokáže dát výpověď tak, aby to viděly miliony lidí a vyšel z této situace jako vítěz.

Sociální média a internet poskytly prostor pro vytváření vlastní osobní značky. Když je dost silná, nemusíte se pravděpodobně bát o stávající práci ani o případné hledání nového uplatnění. Chytré nápady můžou často vést k získání místa, na které třeba jinak nemáte dostatečné zkušenosti (naposledy nás zaujal příběh Ondřeje Valuštíka). Opravdu výjimečně se ovšem někomu povede, aby oznámil šéfovi, že končí, vidělo to přitom několik milionů lidí a navíc z toho vyšel pozitivně. Přesně to se ale podařilo Marině Shifrin. Novinářce, co měla dost práce od nevidím do nevidím, v níž přitom navíc nešlo o kvalitu, ale o kvantitu.

Své sbohem řekla šéfovi skrze video, v němž ve 4:30 ráno tančí na píseň od Kanye Westa a vysvětlení situace se objevuje v titulcích. Práce ve společnosti Next Media Animation produkující zpravodajská videa byla pro ni v jednu chvíli vším. Obětovala jí svůj čas, vztahy a energii, ale všechno má svoje hranice. Vadí jí, že její (nyní už bývalý) šéf se stará jen o sledovanost videí, ne o jejich kvalitu. A proto končí! Není to jen hloupý vzdor, obsáhlý blogový příspěvek s titulem „Journalism is Dead (To Me)" vysvětluje situaci dopodrobna. Znepokojuje ji bulvarizace novinařiny, kdy musí být všechno první, hlasité a senzacechtivé. Popisuje, jak v redakci zavládla vlna vzrušení, když se udála nějaká velká přestřelka nebo přírodní katastrofa. A přibližuje i situaci, kdy se v redakci rozhostilo zklamání, když se jednou zřítila budova, ale nebyly hlášeny oběti na životech. Paralela s někdejším reportérem zpráv TV Prima, který vyjádřil na sociální síti svou frustraci nad tím, že ten den není na silnicích dost „smrťáků", rozhodně není náhodná.

Video zaznamenalo za necelých 5 dní téměř 8 milionů zhlédnutí a je jasné, že se šíří především díky svému svobodomyslnému duchu a kontrastu tance bez zábran s korporátním open space prostorem. Ač je jedním ze zásadních pravidel při hledání práce nepomlouvat své bývalé zaměstnavatele, máme pocit, že Marina Shifrin nebude mít s hledáním nového uplatnění potíže. Navíc se jí pravděpodobně sejdou relevantnější nabídky díky tomu, že vyjádřila, jaký typ práce si už nepřeje. Každopádně jí přejeme štěstí a smekáme pomyslný klobouk.

Doplnění:

Nyní už bývalý šéf Mariny včera nahrál video odpověď, v které tancuje na stejnou píseň snad celá Next Media Animation a ukazuje, že je v jejich společnosti spousta šťastných a pohybově nadaných lidí. Jak už to ale s kopiemi bývá, video zdaleka nemá takový úspěch jako originál.

 

Zdroje: marinashifrin.wordpress.com, adweek.com

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.