Domácí násilí z jiného úhlu – britská kampaň šíří tajné sdělení

16. 1. 2017 |
Women's Aid rozmístila po Británii billboardy s měnícím se textem. Za zvolenou technologií zpracování stojí tajné sdělení.

Reklamy se zmrzačenými ženami a srdcervoucími nápisy propagující stop domácímu násilí vidíme často. Je dobře, že se organizace snaží neustále toto společenské a hlavně nebezpečné tabu veřejnosti připomínat. Ale britská agentura WCRS a nezisková organizace Women's Aid se na tuto problematiku podívali z jiného úhlu. A to doslova.

Rozmístili po městech Velké Británie billboardy s technologií měnícího se obrazu. Fungují na podobné bázi jako hologramy – obraz se postupně mění, čím blíže se k němu člověk dostane nebo pokud změní úhel pohledu. Tímto zajímavým způsobem Women's Aid chtěla upozornit na to, že domácí násilí nemusí být navenek viditelné. Jedná se především o psychologické násilí, tzv. coercive control (násilní či donucovací kontrola – pozn. red.), kdy je oběť násilníkem natolik kontrolována, že ztrácí vlastní identitu. Existuje mnoho obětí a mnoho typů násilí. Může to být kontrola osobních financí, kontrola nad osobní komunikací mezi obětí a jejím okolím, ale může to být také ovlivňování toho, co si oběť do společnosti oblékne. Přestože existuje nespočet možností utlačování osoby, Women's Aid se zaměřili na pět z nich a ty zpracovali do inzerátů.

Kolemjdoucí si tak na první pohled může na billboardu přečíst „Vypadáš v těchhle šatech překrásně.“ To jistě každou kolemjdoucí dámu potěší, ovšem když se přiblíží, úsměv se jí zřejmě z tváře vytratí. Text se totiž promění na: „Vypadáš v těchhle šatech jako děvka.“ Díky technologii proměny textu dokáže billboard kolemjdoucímu předat „skryté“ sdělení.

Ukázka textu billboardu 1.

Další příklady textů odhalujících jednotlivé typy nonverbálního násilí:

„You look great wearing that to the party“ se změní na „You are not wearing that to the party.“

„Vypadáš skvěle, když si tohle bereš na párty.“ -> „Tohle si na párty nevezmeš.“

Ukázka textu billboardu 2. „You must know that I love you“ se změní na „No one will ever love you.“

„Víš, že Tě miluji.“ -> „Nikdo Tě nikdy nebude milovat.“

Ukázka textu billboardu 3.„You have no idea how great you are“se změní na „I'll make you question who you are.“

„Netušíš, jak skvělá jsi.“ -> „Nebudeš vědět, kdo jsi.“

Ukázka textu billboardu 4.

„I'll love you no matter what“ se změní na „You are mine no matter what.“

„Budu Tě navždy milovat“ -> „Jsi navždy moje.“

Ukázka textu billboardu 5.

Pod každým z textů je pak ještě dovětek: „Emotional abuse is harder to see“ (Emoční násilí je těžší vidět).

Neziskové organizaci s propagací pomohlo osm místních majitelů reklamních ploch, které jim věnovali místa na billboardech na 14 dní zdarma. Záměrně byla zvolena místa podél silnic, aby projíždějící řidiči zažili přeměnu textu a měli čas o sdělení přemýšlet. „WCRS a Women's Aid se vždy snaží, aby se text snoubil s interaktivním prvkem,“ vysvětlila volbu netradiční technologie Ross Neil, exekutivní kreativní ředitelka WCRS.

 

Již v roce 2015 měli Women's Aid a WCRS úspěšnou outdoor kampaň. Pod názvem„Look at Me“vytvořila digitální billboardy s ženskými tvářemi plných modřin. Čím více kolemjdoucích se k billboardu přiblížilo, tím modřiny bledly. Již tehdy využili originální zpracování společenského tabu. Letošní kampaň bude podle prvních ohlasů minimálně stejně úspěšná.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: