Dropbox v novém kabátě: je hravější, barevnější a kreativnější

5. 10. 2017 | Kateřina Tauchenová
Dropbox už nechce být jen nudným úložištěm fotek a korporátních prezentací. Přišel proto s novou identitou své značky, která se má stát synonymem pro kreativitu, hravost a uměleckou spolupráci.

Dropbox vkročil do nové éry svého marketingu a brandingu pod heslem: „Svět potřebuje tvůrčí energii“.  V 60sekundovém spotu představuje značka několik hrdinů – umělců a také jejich díla. Právě oni budou ústředními postavami celé kampaně, jejímž posláním na celém světě je uvolnit kreativitu.


„V Dropboxu máme už dlouhou dobu autentický pohled na moderní umění a také optimistické přesvědčení, že existuje lepší cesta, jak pojmout naši práci,“
uvedla v tiskové zprávě Caroline Feinsteinová, marketingová ředitelka společnosti Dropbox. „Působíme ve velmi konkurenčním odvětví, a je pro nás proto opravdu důležité, abychom dokázali pro naši značku získat unikátní postavení, které je skutečné a koresponduje s tím, kdo jsme, a jaký vliv chceme mít ve světě,“ dodala s tím, že Dropbox nechce být jen úložištěm, ale centrem kreativního procesu.

Právě z toho vychází rebranding, který korporátně čistý modrobílý kabát značky vymáchal v barvách. Spolu s novým spotem představil Dropbox také novou verzi svého již 10 let starého loga. Není sice výrazně jiné, ale spíše trochu uhlazenější a čistší. Uživatelé si navíc také určitě všimnou nového písma, které má 250 různých velikostí a typů, a koresponduje s plánem Dropboxu být kreativnější, hravější a odlišit se ve svém marketingu.


Dropbox také do své komunikace přidává spoustu nových barev. Až dosud se značka spoléhala pouze na svou modrou a bílou kombinaci. Ta sice nezmizí, ale Dropbox doufá, že do budoucna přidá trochu více vkusu s nečekanými barevnými kombinacemi. „U produktů, kde chceme dát důraz na práci a lidi, kteří náš produkt používají pro zálohování, zůstaneme modří a bílí. V ostatních případech ale bude naše paleta mnohem bohatší a my budeme schopni se adaptovat do různých prostředí na různých místech, a zároveň dát zelenou kreativitě našich uživatelů,“ uvedla Feinsteinová.Příkladem mohou být originální ilustrace, na něž se Dropbox spoléhal při své úplně první marketingové kampani před deseti lety. „V době, kdy jsme my začali používat ilustrace, to bylo něco revolučního. Náš nápad humanizovat technologie pomocí ilustrace byl tehdy opravdu inovativní,“ vysvětlila Feinsteinováová.

V posledních několika letech myšlenku polidštění technologií pomocí ilustrací převzalo mnoho dalších značek. „Používání ilustrací už není tak unikátní. Navíc jsme v průběhu let dovolili, aby naše vlastní ilustrace ztratily část svého kouzla a staly se mnohem více korporátní, čímž jsme se přiblížili naší konkurenci,“ dodala Feinsteinová. Ilustrace tak sice zůstanou základní složkou marketingové komunikace Dropboxu, stylově budou ale odlišné – ručně kreslené a neobvykle barevné.


V následujících měsících bude značka postupně spouštět všechny části kampaně, a to nejen v digitálu a na sociálních sítích, ale také v offline prostředí. Chystá například outdoorovou reklamu umístěnou strategicky v městských čtvrtích, ve kterých je vysoká koncentrace kreativních lidí, s cílem inspirovat je.

Velmi důležitou součástí kampaně je i myšlenka spolupráce. Ve všech outdoorových reklamách po celém světě budou moci lidé zachytit dva na první pohled zcela odlišné obrázky, které se v určitém bodě prolínají a tvoří spolu jednotný celek. Na příklady takových kreativ se můžete podívat níže:
 

Ilustrace: Lynnie Z; Fotografie: Alexandra Gavillet
Ilustrace: David McLeod; Fotografie: Davy Evans
Ilustrace: Lynnie Z; Fotografie: Alexandra Gavillet

„Spolupráce je v dnešním světě poměrně nadužívané slovo a rozhodně to není pojem, který by kreativní lidé nějak zvlášť milovali. My ale přesto chceme přinést myšlenku spojování lidí a společného vytváření výjimečných věcí,“ uvedla Feinsteinováová.

Dropbox doufá, že se mu podaří v myslích uživatelů získat pozici prostoru, kde mohou tvůrci sdílet a upravovat svou práci. Pomoci mu má právě první globální kampaň, kterou pro značku vytvořila agentura 72andSunny Los Angeles.  Na samotném rebrandingu pak Dropbox spolupracoval s designovou agenturou Collins v New Yorku a San Francisku.

Zdroje: AdWeek, Dropbox

Kam dál?

Dropbox není první značkou, která se obrací na umělce a lidi s kreativním povoláním. V podobném duchu se nesla i jarní kampaň společnosti kampaň od Adobe pro fotobanku Adobe Stock, jejíž myšlenka byla založena na empatii k těžkému údělu grafiků v reklamních agenturách.

Podívejte se na ni v článku Reklama na fotobanku Adobe Stock ukazuje, jak těžký život mají grafici.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.