Dvacetileté BMW z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

22. 8. 2017 | Petr Michl
Jak nejlépe pomoct reputaci AAA Auto? Tvrdým testem. Trojice cestovatelů se vydala do Mongolska ve 20 let starém BMW pořízeném v Áčkách za 69 tisíc korun. Do Ulánbátaru dorazili za 3 týdny bez závady a obrací se zpět.

Prodejce ojetých vozů AAA AUTO získal skvělou reklamu za cenu 20 let starého BMW. Přesně to totiž byl vůz, v kterém vyjeli cestovatelé Richard Nemeth a Stefan Stefanov spolu s „richhikerem“ Stanislavem Gálikem na cestu do mongolského Ulánbátaru. Nyní tuto trasu bez žádné větší závady překonali za 3 týdny. Čeká je však ještě cesta zpět.


Zdroj: Facebook /skoda Simply Never

Vůz z nabídky AAA AUTO si nechali cestovatelé vybrat od fanoušků na jejich facebookové stránce Skoda Simply Never. Tedy nejprve vyřadili pro daný účel příliš malé vozy jako Renault Twingo nebo Smart. I dvě dekády staré BMW 528i na nízkých gumách nebyla zrovna nejlepší expediční volba do terénu. Přesto ale vůz za 69 tisíc korun trasu vedoucí přes 12 zemí zvládl a spolykal přitom 13 800 kilometrů. Na cestě, kde vystoupali až do 5 000 metrů nad mořem, auto postihly pouze tři defekty na pneumatikách.



Průběh výpravy je zaznamenáván na výše zmíněné facebookové stránce, včetně videí. Až už těch ze silnice...



...nebo z krocení náhodných velbloudů.  

Celou cestu si mladí dobrodruzi naplánovali na 35 dní, a jak sami přiznávají, cesta probíhá překvapivě bez větších zádrhelů. Zatímco Richard a Stefan jsou na spaní pod stanem a v autě zvyklí, pro zakladatele oděvní značky Galard a autora knihy „Jak jsem stopoval letadlo“ Stanislava Gálika to je úplně nový zážitek. „Než jsme dosáhli cíleného Ulánbátaru, ujeli jsme 13 800 km a projeli Česko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Moldavsko, Ukrajinu, Rusko, Kazachstán, Uzbekistán, Tádžikistán, Kyrgyzstán až do Mongolska. Cesta přes Pamír highway a poslední kilometry před Mongolskem byly pro auto hodně náročné, ale jsme v cíli!“ hodnotí první část cesty Stanislav a Richard se Stefanem ho doplňují: „Auto šlapalo perfektně, bez sebemenšího zaváhaní nás dovezlo až sem, do Ulánbátaru. A teď přijde druhá část – návrat domů přes Rusko.“

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová se vyjádřila k nejbližším plánům posádky: „Cestovatele čeká ještě dvoutýdenní cesta zpět přes Rusko, kdy BMW od nás ještě více prověří. Auto rozhodně nešetří a já jsem ráda, že dokazují, že s vozem z naší nabídky bez speciálních úprav se dá dokázat cokoliv, co si člověk zamane.“ 

Právě to, že tak náročnou cestu BMW vydrželo je pro prodejce aut, který má u mnoha lidí negativní reputaci, nejlepším nástrojem na její napravení. Mimochodem pro danou výpravu nehodící se název Facebookové stránky není vyjádřením odporu ke škodovkám, spíše pravého opaku. Je pozůstatkem předchozí výpravy  Richard Nemetha a Stefana Stefanova, kteří loni v ojetém voze Škoda Octavia také pořízeném v AAA AUTO překonali někdejší africkou trasu závodu Paříž — Dakar.  A to přesto, že jim lidé říkali že to škodovka prostě nemůže dát. 

Štítky dokumentu: Content Marketing Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.