Epická reklama mobilního operátora a neziskových organizací z Thajska dojímá válečnou vzpomínkou

11. 5. 2015 | Dan Škvařil
Co spojuje mobilní společnost a charitu? Reklamní video thajského operátora útočí na city.


I mobilní operátoři si mohou dovolit působivé spoty. Thajská společnost TrueMove uveřejnila krátký reklamní film Soucit je opravdovou komunikací, které vytváří dojem celovečerního snímku v malém. Příběh odkazující na druhou světovou válku je ztvárněn s opravdovou technickou precizností. Kvalita i emoční obsah se také odráží ve vysoké popularitě videa.


Tříminutový spot zachycuje dceru britského vojáka, který za války skončil v japonském zajateckém táboře někde uprostřed Thajska. Dívka hledá klíč k otcově minulosti a vydává se za stařenou z vesnice, v níž se kdysi tábor nacházel. Popisuje otcův obrat, který nastal právě během věznění – místo zdrceného veterána se z něj stal humanitární pracovník, který po zbytek života s maximálním nasazením pomáhal chudým. Za tento obrat má být zodpovědná právě ona Thajka. Řekla vězni něco, co jej navždy změnilo.


Následuje dlouhá vzpomínková část, která pomalu odkrývá, co se tehdy stalo. Tvůrci scénáře si s odhalováním tajemství dávají na čas. Reklama tak diváka napíná, ovšem s překvapivě vybalancovanou dávkou akčnosti a patosu. Nakonec se dozvídáme, že žena vlastně Britovi neřekla nic, ale projevila k němu silný a odvážný cit porozumění, za což byla následně také řádně potrestána. Jasné a silné sdělení je ovšem na světě. Soucit nevězí ve slovech, ale v chrabrých činech.


Možná si vzpomenete na jeden z nejslavnějších válečných filmů všech dob – Most přes řeku Kwai. Podle slov jednoho herce z reklamy odkazuje video na nechvalně proslulý tábor v Kančanaburi, v němž se právě tento britský film odehrával.

Reklama je součástí kampaně „Skutečný význam darování“, za níž stojí thajské charitativní organizace. Není to ovšem poprvé, co se společnost TrueMove vydává tímto směrem. V roce 2013 zasáhla svět s podobně srdcervoucím spotem Darování je nejlepší způsob komunikace, ve kterém mladý chlapec s nemocnou matku obdrží pomoc, která má dozvuky ještě za třicet let. Své jméno se tehdy mobilnímu operátorovi podařilo zpropagovat dostatečně. Jen video na YouTube zhlédlo 18 miliónů diváků, nehledě na silné mediální pokrytí, které následovalo.


Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.