Experiment: Zpomalení internetu v reálném životě

30. 4. 2014 | Irena Šovčíková
I to nejmenší zpomalení internetu nám dokáže dost komplikovat život. Švédská společnost na to upozorňuje experimentem s využitím virtuální reality Oculus Rift.

Asi neexistuje nikdo, kdo by si reálně užíval zpomalený internet. Když musíme čekat půl hodiny na načtení jedné stránky, je to prostě ke zbláznění. Dokážete si ale představit, že byste ale něco takového zažívali i v reálném životě? Čtyři dobrovolníci to díky švédskému poskytovateli připojení a virtuální realitě Oculus Rift mohli vyzkoušet na vlastní kůži.

Švédský dodavatel internetu Ume.net se tentokrát rozhodl propagovat svoje služby trochu jinak než bannerovou reklamou nebo letáky. Místo toho vzal brýle pro virtuální realitu Oculus Rift, malý počítač Raspberry Pi, sluchátka omezující hluk a samozřejmě webkameru. To vše dohromady vytvořilo dokonalou simulaci různých stupňů zpomalení - od třetiny sekundy do 3 sekund. Pak už jen stačilo najít čtyři odvážlivce a experiment mohl začít. Během dvou dnů museli zúčastnění s headsetem zkoušet naprosto běžné aktivity, například cvičit aerobik, hrát ping-pong, nebo si připravit jídlo. I to nejmenší zpoždění jim neskutečně komplikovalo život.

Výsledkem experimentu je opravdu směšné video, které jejich pokusy o normální fungování i se zpožděním reflektuje. Ume.net se nám tímto experiementem snaží říct, že když bychom nežili se zpožděním ve světě mimo síť, proč se s ním smířit online? Experimentu Living With Lag, který vznikl ve spolupráci s agenturou ANR BBDO, se rozhodně podařilo upoutat pozornost. Reklamu na švédský, ne úplně atraktivní produkt, kterou by normálně většina lidí ignorovala, vidělo už přes dva a půl milionu lidí. Jedná se navíc o jedno z prvních využití technologie Oculus Rift pro účely propagace.

S myšlenkou využití virtuální reality Oculus Rift si ale pohrává i řetězec supermarketů Tesco. Z jejich pokusu jsme ale trochu rozpačití. Ačkoliv se lidé v promo videu tváří nadšeně, kolik lidí se skutečně touží projít po opuštěném supermarketu, který navíc vypadá dost strašidelně?

Oculus Rift je určitě záležitost, se kterou se v budoucích letech budeme potkávat víc a víc. A nejen proto, že ji nedávno koupila největší sociální síť, Facebook. Mohla by být podle vás budoucností i v rámci marketingu?

Zdroj: Creative Review

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.