Facebook chce data za wi-fi zdarma

4. 10. 2013 | beda
Dát některá svá data Facebooku dobrovolně za wi-fi zdarma? V Americe to lidem nevadí.

Restaurace, hotely, ale i daleko menší obchody utrácejí peníze, aby svým zákazníkům nabídly připojení přes wi-fi. Facebook ve spolupráci se společností Cisco, která se zabývá mimo jiné i internetovým připojením, přišel se zajímavým nápadem. Zajistí wi-fi v menších obchodech zdarma, pokud se zákazníci k přístupu k wi-fi na těchto místech přihlásí (checknou) přes Facebook.

Tyto společnosti to ale nedělají jen tak z dobroty svého srdce. Chtějí totiž něco na oplátku – A to jsou data. Informace v podobě demografických údajů zákazníka.

Tento společný projekt společností Facebook a Cisco prošel testováním v aglomeraci San Francisca už v minulém roce na vzorku asi 25 obchodů. Získaná data říkají, že zapojené obchody ztrojnásobily svůj počet check-inů.

Projekt by tedy měl s úspěchem pokračovat a nyní budou moci systém používat zájemci z celých USA.

Zákazníkům při FB přihlášení odpadá nutnost zjišťovat, jaké je lokální wi-fi heslo, a pak se ho pokusit do svého zařízení správně zadat. (Asi všichni víme, jak dokáže potrápit pár velkých písmen).

Aby si Facebook opravdu přihřál polívčičku, je v systému okamžitě viditelná  facebooková stránka obchodu. Zde jsou různá marketingová sdělení, ale pro internet zdarma jsou dnes lidé schopni udělat téměř cokoliv. Přihlášení přes Facebook je navíc promováno v rámci News Feedu přátel. Demografické informace o zákaznících pak Facebook dává zpátky společnostem.

.Tento program je výhodný vlastně pro všechny strany – zákazník má zdarma wi-fi a nemusí se trápit s komplikovaným heslem. Facebook získává lepší engagement a pohyb v analytikách, o Ciscu se mluví (a hezky) a obchodníci mohou přitáhnout více zákazníků. Nejen o wi-fi zdarma pak zákazníci třeba rádi napíšou na Facebooku ve souvislosti s obchodem.

Facebook tak tímto krokem pomůže rozšíření wi-fi připojení i v těch částech města, kde si to dříve obchodníci nemohli dovolit, protože jsou tak malí a získá tak řadu dalších informací.

Připojit se jde i anonymně a ne přes Facebook, ale tahle informace je v rámci landing page programu opravdu hodně upozaděna.

 Zdroje: www.techcrunch.com, www.adage.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.