Facebook inzerentům umožní efektivněji kontrolovat bezpečnost své značky

22. 9. 2020 | Eva Dragulová
Facebook updatoval nástroje pro zajištění bezpečnosti brandu, které inzerentům umožní lépe kontrolovat, kde a v jakém kontextu se objeví jejich reklama. Co to v praxi znamená?

fb

Facebook Watch navštíví každý měsíc přes miliardu uživatelů. Proto Facebook oznámil, že připravuje pro videoinzerenty nové funkce, které jim umožní lépe chránit svou značku a její hodnoty. Brandy budou mít možnost z videoreklamy na Facebooku vyloučit pro ně nevhodná témata (celý mechanismus je založen na strojovém učení) a také si mohou nadefinovat seznam povolených vydavatelů. Jejich kontrola nad zobrazováním kampaní tak bude efektivnější.

Facebook to okomentoval takto

„Možnost vyloučení okruhu některých témat nabídne inzerentům příležitost zobrazovat reklamu ve videu s pro ně akceptovatelným obsahem. [EK1] Díky technologii strojového učení je vyloučení témat navrženo tak, aby inzerentům umožnilo volit ze čtyř tematických oblastí: zprávy, politika, hry a náboženství.“

fbZdroj: Facebook

Inzerenti si budou moci určit, kde nechtějí, aby se jejich obsah zobrazoval. Na živé přenosy se však tato omezení vztahovat nebudou. Facebook zatím neposkytl informace, podle jakých kritérií probíhá rozřazování videí do daných kategorií, pouze poukázal na to, že k tomu používá právě strojové učení. Předpokládá se však, že přihlíží k „historickému“ kontextu každého uživatele, který nějaké video nahrál, klasifikaci dané stránky a komentářům a zapojení publika.

 Další novinkou je „publisher allow list“ – seznam vydavatelů, z nichž si inzerenti mohou vybírat specifické firmy, které jsou v souladu s jejich hodnotami a nedělá jim problém s nimi svou reklamu (a potažmo také značku) spojit. Inzerentům to umožní provozovat své kampaně výhradně s obsahem předem nadefinovaných tvůrců.

fbZdroj: Facebook

Na bezpečnost značek (tzv. brand safety) se Facebook začal soustředit už v roce 2017, kdy YouTube ztratil miliony z příjmů. Tehdy inzerenti začali stahovat z této platformy své reklamy, protože se zobrazovaly vedle nenávistného a extremistického obsahu. Nejlepším řešením by bylo takový obsah ze sítí odstranit, ale ne vždy je to tak snadné. Proto všechny sociální platformy pracují na komplexnějším řešení, kdy si inzerenti mohou sami určit, v jakém kontextu se jejich reklama zobrazí. To jim dává větší kontrolu nad svou značkou, než kdyby to celé nechali na YouTube nebo Facebooku. 

Krom toho se Facebook nechal slyšet, že bude spolupracovat se skupinami Jicwebs a Trustworthy Accountability Group (TAG), kteří mu poskytnou nezávislé audity třetí strany a certifikaci. Zajistí tak větší bezpečí pro uživatele Facebooku a firmy, které na něm inzerují.

Spolupracujeme také s Global Alliance for Responsible Media (GARM) na sjednocení bezpečnostních standardů a definic značky, škálování vzdělávání, společných nástrojů a systémů a nezávislého dohledu pro naši společnost. Definovali jsme 11 kategorií, včetně nenávistných projevů a násilí, které jsme zařadili do manuálu GARM/4A’s Brand Safety Floor and Suitability Framework, “ uvedl Facebook.

Sdružení GARM hromadně umožňuje digitálním platformám, aby se lépe sladily se společensky akceptovatelnými měřítky a potlačily problematické projevy a skupiny. To má pomoci zavádět nové standardy a poskytnout inzerentům větší pocit bezpečí a jistoty, jak je nakládáno s jejich značkou.

Facebook se snaží. Vzhledem k přetrvávajícímu reklamnímu bojkotu části značek má před sebou však ještě hodně práce, než je přesvědčí, aby se vrátily k původnímu objemu inzerce.

Zdroje: The Drum, Social Media Today,Facebook

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.