Facebook odstraňuje své restrikce překrytí reklamy textem

23. 9. 2020 | Petr Michl
„Nepokryješ obrázek reklamy z více než 20 % textem.“ Tak dlouho znělo přikázání, kterého jsme do roku 2018 museli dodržovat doslovně a donedávna ho bylo dobré držet v patrnosti. Facebook nyní obrací zcela a už vás za větší než 20% textový překryv nebude nijak penalizovat.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

 

Kdo někdy vytvářel reklamu pro Facebook to pravidlo zná, stejně jako nástroj „Text Overlay Tool: „Text na fotografiích použitých pro facebookovou reklamu by neměl přesahovat 20 % plochy obrázku.“ Zdá se ale, že toto nařízení padá.

Informoval o tom známý spotter změn v sociálních médiích, Matt Navarra, jenž sdílel text, který zasílá Facebook inzerentům. Je na něm uvedeno: „už nebudeme penalizovat reklamy s vyšším množství textu na obrázku při (cenové) aukci ani doručení (reklamy k očím uživatele, pozn. red.).“

Dosavadní pravidla z nápovědy Facebooku můžete vidět níže.

Kdysi Facebook reklamy porušující zmiňované pravidlo ani nepustil ven, od roku 2018 rok to bere jen za známku horší kvality reklamy, která může uškodit jejímu výkonu. Facebook musí ještě změnu pravidel potvrdit, ale zprávě Matta Navarry věříme. Prakticky se totiž nemýlí.

Je to důvod oslavovat? Ne tak velký jako v roce 2018, ale méně restrikcí obecně kreativcům svědčí. Facebook nicméně dlouhodobě obhajoval své pravidlo tím, že jeho uživatelé nemají fotografie přecpané textem rádi. Nebo možná jen nechtěl mít vytapetovanou své sociální sítě s nápisy „Sleva“ či jejich číselným vyjádřením přes celý vizuál reklam. Upřímně jako něco nového v tomto prostředí by to mohlo nyní krátkodobě slušně fungovat, ale daná pravidla měla svůj racionální základ. Buďme vděční, že ohledně dominance textu na vizuálu reklamy budeme mít nyní větší možnost volby, ale nezneužívejme toho.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.