Facebook opět mění algoritmus příspěvků

29. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Po řadě nepopulárních změn v algoritmu Facebook představuje změnu, která znevýhodní automatické příspěvky různých aplikací.

Facebook již několikrát změnil pravidla, podle kterých zobrazuje příspěvky svým uživatelům. Vyústilo to v značné omezení organického dosahu stránek, a vyvolalo tak vlnu silné nevole. Teď ale Facebook přichází s další úpravou, která by mohla být jednoznačně užitečná. Tratit na ni totiž budou příspěvky, které jsou zveřejňovány různými aplikacemi, mnohdy bez vědomí uživatelů.

Asi každý někdy na Facebooku použil nějakou aplikaci třetí strany, ať už to byla hra, soutěž nebo třeba e-shop. Tyto aplikace ale často ve jménu uživatele posílají mezi jeho přátele různé příspěvky o tom, co zrovna nakoupil nebo jakou píseň zrovna poslouchá. To z už tak přeplněného News Feedu tvoří ještě větší spamový ráj. A uživatelům se to rozhodně nelíbí. O to hůř, že sami „autoři" příspěvků mnohdy ani netuší, že něco vůbec sdílejí. A tak není divu, že tento druh obsahu uživatelé nejčastěji nahlašují jako spam.

 

 

Facebook se jim proto rozhodl vyhovět a opět trochu pozměnit algoritmus zobrazování obsahu. Podle něj by právě tyto otravné, automatické příspěvky měly mít menší prioritu. Například pokud bude někdo poslouchat písničku na Spotify a aplikace za něj o tom pošle status, bude mít tento obsah mnohem menší váhu, než kdyby sám uživatel sdílel odkaz na danou písničku. Aplikace tedy nepříjdou o svou viralitu, jen obsah sdílený iniciovaný konkrétní akcí získá lepší pozici než ten automatický.

To by mělo vést k pročištění příspěvkového feedu a větší spokojenosti uživatelů. Facebook ale nepřijde o důležitá data pro cílení reklam, která mu aplikace přinášejí. Tato úprava se také netýká příspěvků zveřejněných přes aplikace jako je například Hootsuite. Jejich penalizaci Facebook zrušil již před časem a neočekává se, že by se to mělo změnit.

Zdroj: FB NewsRoom, The Verge

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.