Facebook slibuje uživatelům snazší přístup k nastavení i správě soukromí

29. 3. 2018 | Vozková Kristýna
Hodnota Facebooku poklesla od vypuknutí datového skandálu o více než 80 miliard dolarů. Prvním krokem pro aktivnější ochranu uživatelů má být nové a přehlednější nastavení soukromí. Podívejte se, jak vypadá.

Facebook včera představil chystané změny související s ochranou uživatelských dat. Jeho uživatelé se během následujících týdnů dočkají zavedení několika novinek, které jim mají především usnadnit přístup ke správě soukromých dat.  Je to pochopitelně reakce na kauzu spojenou se společností Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg se k ní oficiálně vyjádřil na svém facebookovém profilu 21. března, o několik dní později pak dokonce vyšla v britských novinách poněkud nestandardní veřejná omluva.

Ani offline sypání popele na hlavu ale situaci nezachrání. Ne ve chvíli, kdy hodnota Facebooku poklesla od vypuknutí skandálu o více než 80 miliard dolarů. Proaktivním krokem tak je nyní oznámená změna nastavení ochrany soukromí účtu.

Snadnější přístup k nastavení i ovládacím prvkům a jejich jednodušší používání

Společnost re-designovala stávající menu pro mobilní zařízení. Nová varianta by měla být mnohem přehlednější a měla by uživateli umožnit přístup ke všem krokům v rámci jedné jediné stránky. Z nového nastavení má být také zřejmé, které informace mohou a které naopak nemohou být sdíleny s dalšími aplikacemi.

Porovnání vzhledu starého a nového menu

Nové menu pro přehled soukromí (Privacy Shortcuts menu)

V novém menu má mít uživatel možnost spravovat své údaje za pomoci několika tahů prstem. Zároveň by se měl dočíst, jak jednotlivé ovládací prvky fungují. Díky novému menu můžete:

  • Zajistit, aby byl váš účet lépe zabezpečený: můžete přidat další vrstvy ochrany, jako je například dvoufaktorová autentizace. Ta bude po přihlášení z nového zařízení vyžadovat ověření vaší totožnosti.
  • Mít kontrolu nad svými osobními údaji: přečtěte si, co jste sdíleli, smažte vše, co budete chtít – ať už se to týká sdílených příspěvků, vyhledávání nebo odeslaných žádostí o přátelství.
  • Mít kontrolu nad zobrazovanými reklamami: máte možnost spravovat informace používané k zobrazování reklam. Více informací uživatel získá v rámci Předvoleb pro reklamy.
  • Rozhodnout, kdo vidí vaše příspěvky a informace o profilu: určete si, kdo uvidí vaše příspěvky a informace zahrnuté na profilu.

Nástroje pro vyhledávání, stahování a mazání dat ve službě Facebook

Společnost představí také službu Access Your Information. Díky té by měli uživatelé bezpečným způsobem získávat přístup k informacím a spravovat je – dohledat příspěvky, reakce i komentáře napříč celou časovou osou. Služba by měla zároveň usnadnit stahování dat, která uživatel sdílel s Facebookem. Měl by tak mít možnost stáhnout si statickou kopii všech fotografií, příspěvků a dalších informací přidaných na účet od jeho zavedení.

Konkrétní datum zavedení novinek společnost neuvedla a na českých mobilních zařízeních zatím nejsou dostupné. Společnost však slibuje poskytnout uživatelům další informace týkající se řešení celé kauzy a také rozsáhlých nápravných opatření, ať už těch, která doposud přijala, nebo těch, která teprve do budoucna chystá.

 

Zdroje: newsroom.fb.com, fastcompany.com, twitter.com

Štítky dokumentu: Facebook Legislativa
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.