Facebook vylepšuje Custom Audiences. Umožní efektivnější retargeting

12. 5. 2016 | Jakub Hort
Retargeting je velmi oblíbeným nástrojem marketérů. Nyní bude na Facebooku možné oslovovat uživatele nejen podle doby strávené na konkrétní podstraně webu.

Před dvěma a půl lety Facebook uvedl novinku v podobě retargetingu reklam. Díky této funkci mohly značky znovuoslovovat uživatele, kteří navštívili jejich webové stránky nebo mobilní aplikace. Nyní se tato funkce dostává na zcela novou úroveň. Facebook umožní provádět retargeting podle konkrétních činností, které o uživatelích prozrazují, zda se vyplatí do reklamy investovat, nebo ne.

Značkám se tak pročistí cesta k hodnotným uživatelům, kteří mají větší potenciál k nákupu zboží. Místo oslovování všech návštěvníků webových stránek je možné se zaměřit na lidi, kteří provedli konkrétní krok. Tím může být například doba strávená na stránce se zajímavým kusem oblečení nebo i to, kolik peněz dosud zákazník v e-shopu utratil. Nebude docházet k vyhazování peněz oknem, ale reklamní investice budou směřovat k zákazníkům, jejichž chování vykazuje mnohem větší zaujetí po produktech než u ostatních. „Když někdo navštíví stránku pětkrát denně nebo stráví pět minut na konkrétní stránce, tak je to naprosto rozdílný signál k cílení reklamy,“ řekl Maz Sharafi, ředitel pro monetizaci marketingových nástrojů Facebooku.

Každá značka si vygeneruje speciální pixel, který implementuje do vlastních stránek nebo aplikace. Pixel zaznamenává každého, kdo na stránky přichází. Nyní ale bude možné pixel upravit a směřovat ho na speciální informace o navštívených stránkách, stráveném času anebo kolik peněz utratí. Sama značka nebude schopná spojit získané informace s konkrétním uživatelem Facebooku, nicméně sociální síť je dokáže propojit se správným profilem díky procesu zvaným „hashing“. Tímto způsobem je možné nastavit specifickou reklamu člověku, který splňuje detailnější kritéria než pouze navštívení webových stránek.

Tuto novinku již vyzkoušel deník The New York Times k získání nových předplatitelů. Výsledkem bylo snížení množství investovaných peněz k získání nového předplatitele o 25 % a zároveň zvýšení jejich počtu 2,3x oproti dřívějším kampaním.

Zdroj: MarketingLand, Facebook for Business

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.