Festka představuje unikátní umělecké modely kol. Vznikly ve spolupráci s výtvarníky Ondrash & Kašpárek

25. 8. 2021 | redakce
Umělci Ondrash & Kašpárek pracují unikátní technikou přenosu akrylových barev z vodní hladiny na plátno. Tím plátnem jsou jim tentokrát rámy kol, na kterých vznikly efektní abstraktní obrazy a mapy plné až psychedelických barev a organických tvarů na bílém podkladu.

Český výrobce špičkových karbonových rámů pro silniční kola FESTKA představil během Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech dva nové modely kol z kategorie jedinečných autorských projektů. Tentokrát byli uměleckými partnery Festky výtvarníci Ondrash & Kašpárek (Ondřej Konupčík a Radim Kašpárek). Modely, na které padla volba, jsou Scalatore, premiant firemního portfolia, a zcela nový gravelový model Scout. Ke každému kolu oba umělci vytvořili stejnou technikou také obraz (plátno), které si zákazník odnese spolu s kolem.

„Historie spolupráce s umělci je ve Festce stejně dlouhá jako historie značky samotné. Již v prvních letech naší existence jsme zaujali unikátními koly, kterým vdechli duši malíři a ilustrátoři jako Michal Škapa, Jan Kaláb nebo tandem Tomski & Polanski. Koncem loňského roku rozčeřilo mediální vody naše již druhé kolo ilustrované' Michalem Bačákem. Naším nejnovějším projektem tohoto druhu je spolupráce s tandemem Ondrash & Kašpárek. Vznikla při ní dvě kola dekorovaná unikátní technikou, kterou tito dva umělci sami vynalezli a během posledních šesti let postupně zdokonalili,“ říká Michael Moureček, spoluzakladatel značky FESTKA.

Ondrash & Kašpárek pracují unikátní technikou přenosu akrylových barev z vodní hladiny na plátno. Původní nápad, na kterém Radim Kašpárek pracoval již asi čtyři roky, dovyvinuli umělci společně za prvního lockdownu, když se Ondřej nemohl věnovat tetování – činnosti, ve které dosáhl věhlasu díky svému originálnímu abstraktnímu pojetí. Výsledkem této originální malířské techniky jsou velmi efektní abstraktní obrazy a mapy plné až psychedelických barev a organických tvarů na bílém podkladu. Zatímco přenos na plátno už měli umělci „vychytaný“, transfer na 3D karbonový rám kola, vidlici, představec a sedlo pro ně znamenal novou výzvu. Vidět to můžete i v následujícím videu.

Ondřej Konupčík a Radim Kašpárek popisují svůj náročný výtvarný proces:

„Produktový design nás už nějaký čas baví a když se nám ozvali kluci z Festky, jestli bychom nechtěli něco zkusit s jejich rámy, byli jsme oba rozhodně pro. Naše technika spočívá v tom, že nemalujeme přímo na plátno či 3D objekt, ale na vodní hladinu nádrže se speciálním roztokem, na kterou nejdříve vlastnoručně vyrobenými nástroji, kterým říkáme pádla' rozléváme a rozfoukáváme akrylové barvy do požadovaného tvaru. Plátno nebo 3D objekt pak ponoříme pod hladinu a velmi pomalým odpouštěním vody z lázně na ně přeneseme dílo na hladině.“

„Rámy na této úrovni jsou skutečnými uměleckými díly. Takto personalizovaná kola vyráběná často v jediném unikátním exempláři samozřejmě stojí menší jmění, ale rostoucí zájem o ně svědčí o tom, že na světě je mnoho cyklistů, kteří se chtějí odlišit a jsou připraveni za nejvyšší kvalitu a jedinečnost zaplatit,“ dodává Michael Moureček.

„Autoři patří mezi hrstku tvůrců, kteří se navzdory rozvíjející se přesahovosti s moderními technologiemi nebáli zůstat v analogovém duchu a vypracovat svůj vlastní autorský rukopis. Jejich technologický postup vyžaduje značnou zručnost a je neopravitelný,“ přidává pohled kurátorka Paulína Ebringerová.

 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: