Filmový marketing za hranicí traileru

4. 2. 2013 | BeDa
Marketingové oddělení Pixaru vytvořilo pro prequel slavného snímku Příšerky s.r.o. plnohodnotnou webovou stránku, která obsahuje vše, co lze najít na běžné stránce univerzity.

Filmový marketing se sice neomezuje jen na trailery, filmové plakáty a speciální stránky na sociálních médiích, ale tyto akce jsou nejčastější. Proto jsou jakékoli činnosti navíc plusovými body pro film i studio, které ho vytvořilo. A v případě Monsters University to navíc není jen tak ledajaké studio, ale král animovaných filmů - Pixar.

Marketingové oddělení Pixaru vytvořilo pro prequel slavného snímku Příšerky s.r.o. plnohodnotnou univerzitní stránku, která obsahuje vše, co na běžné stránce školy lze najít. Nabídky oborů, podmínky přijetí, plánek areálu i aktuální události z kampusu. Pixar se tak snaží diváky zapojit do příběhu ještě před premiérou filmu, která je naplánovaná na 21. června 2013. Stránky běží už od října a obsah na nich neustále přibývá, už teď se dají například pořizovat mikiny, čepice a hrnky s logem univerzity.

 

Fiktivní univerzita pro příšerky se snaží chovat jako by byla skutečná. V souladu se zaměřením filmu, nechal Pixar odvysílat televizní upoutávku během finále univerzitního fotbalového utkání (univerzitní obdoba Super Bowlu).

 

Film Monsters University dostal mnohem delší dobu na propagaci a tím pádem je pravděpodobné, že i náklady na kampaň přesáhnou standardní rozmezí. Studio Pixar běžně věnuje na propagaci snímku jeden měsíc před jeho uvedením do kin a finanční náklady se pohybují v rozmezí 50 000 - 100 000 dolarů. Pokud se ale tržby dostanou stejně vysoko, jako u prvního příšerkovského filmu (525 milionů dolarů), investice se Pixaru dozajista vyplatí.

Větší propagační akce se doposud týkaly jen hraných filmů, animované nikdy tolik prostoru nedostaly (snad s výjimkou Simpsonových, kdy k premiéře filmu Simpsonovi ve filmu bylo pro fanoušky otevřeno několik opravdových Kwik-E-Martů).

 

Trilogie o Batmanovi byla v Americe propagována prostřednictvím postupného odhalování stop a série speciálně upravených stránek již od prvního dílu. Uvedení filmu Muži v černém III pak bylo doprovázeno blogem čtrnáctiletého kluka, který “věřil” v existenci této tajné organizace a shromažďoval informace o její činnosti tak horlivě, až se stal jedním ze členů.

 

Zdroje: www.businessinsider.com, www.monstersuniversity.com

Štítky dokumentu: E-Commerce Reklama online YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.