Firmy nepracují s daty, musely by kvůli nim přehodnotit zažité procesy

10. 6. 2010 | TMJ
Customer Intelligence Roadshow 2010 pořádané společností SAS představila zajímavé aktuální trendy z oblasti CRM. Příspěvek jednoho z řečníků - Ondřej Tomas, generální ředitel Gfk Czech, který se zaměřil na marketingový výzkum, navíc skvěle popsal, jaké jsou v této oblasti největší problémy a v čem tkví malý zájem firem o práci s daty.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Customer Intelligence Roadshow 2010 pořádané společností SAS představila zajímavé aktuální trendy z oblasti CRM. Příspěvek jednoho z řečníků - Ondřej Tomas, generální ředitel Gfk Czech, který se zaměřil na marketingový výzkum, navíc skvěle popsal, jaké jsou v této oblasti největší problémy a v čem tkví malý zájem firem o práci s daty.
„Marketingoví experti z nejrůznějších oblastí trhu rozhodují o dalších marketingových aktivitách firem, ve kterých působí, ve většině případů hlavně podle zkušeností, informací z médií, konferencí a zaběhnuté praxe. Data, jež by měla být klíčová pro jakákoliv rozhodování, jsou až na druhém místě. Přitom v zahraničí už se mnoho společností orientuje hlavně podle získaných dat, na kterých své kampaně cíleně staví. Společnosti na českém trhu by se měly inspirovat a brát data jako výchozí bod pro jakoukoliv činnost,“ prohlásil Ondřej Tomas z Gfk.
Podle Ondřeje Tomase je v marketingu důležitá také odvaha, protože mezi úspěšnější firmy patří hlavně ty, které komunikují více diverzifikovaně a mají širší mediamix, nebojí se experimentovat a zkoušejí nové komunikační strategie. Velmi důležité je ale za každou marketingovou aktivitou sledovat, co konkrétního přinesla a měřit její výsledky. Z výzkumu Gfk také vyplynulo, že překvapivých 75 % procent marketingových pracovníků považuje své známé za vhodný vzorek ke zkoumání marketingového chování.
Ostatní témata roadshow se ubírala od důležitosti dat přes jejich analýzy až ke skutečným prodejům, dále vyplynulo, jak významná je automatizace a optimalizace přímé komunikace, podceňovat by se neměl online ani sociální marketing a nezbytnou součástí dobré marketingové strategie by měl být Event Driven Marketing, který umožní zjistit, kdy zákazník opravdu konkrétní produkt potřebuje.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.