Fotky na Instagramu jdou konečně zvětšit. Co na to značky?

5. 9. 2016 | Kateřina Tauchenová
Instagram konečně odstranil jednu ze svých největších vad - nemožnost přiblížit nahrané fotky a videa. Podívejte se, jak si se zoomováním ve svých postech pohrály značky jako GE, Britsh Airways nebo Primark.

Instagram je perfektním místem pro sdílení krásných fotek a videí. Až do minulého týdne měl ale jednu chybu – obrázky zobrazené na displeji mobilu nebyly moc velké a neexistovala žádná možnost jejich zvětšení či přiblížení. Od minulého týdne ale už tento problém uživatele Instagramu netrápí – obrázky si mohou pohodlně zvětšit.

Přiblížení fotek nebo videí lze provést roztažením prstů od sebe po displeji telefonu, tedy úplně stejným gestem, na jaké jsou uživatelé zvyklí z mobilního prohlížeče, Facebooku nebo z prohlížení obrázků v galerii. Má to ale jeden háček. Zatímco v galerii nebo v prohlížeči obrázek po puštění obrazovky zůstane zvětšený, na Instagramu se po uvolnění prstů vrátí do původního rozlišení. Na rozdíl od Facebooku, YouTube nebo Snapchatu tak na Instagramu stále není možné třeba sledovat videa přes celou obrazovku – při jejich přiblížení se totiž část záběru dostane mimo displej.

I přesto se ale pro Instagram jedná o velký krok. Kvůli nemožnosti zoomování fotek byl totiž často kritizován a byla to jedna z jeho mála nevýhod oproti jiným sociálním sítím.

Jako všech nových funkcích na sociálních sítích i možnosti zvětšení fotek začaly téměř ihned využívat značky ve svých reklamních příspěvcích. Ačkoliv se jedná o zajímavý nástroj, pro značky nebude jednoduché uživatele přimět, aby jej využívali. Na první pokusy, jak uživatele k zoomování motivovat, se můžete podívat níže. 

Poznámka: K tomu, abyste mohli obrázky přiblížit, otevřete si článek na svém mobilním zařízení, klikněte na obrázek a otevřete odkaz pomocí aplikace Instagram. Poté budete moci obrázek přiblížit klasickým pohybem prstů po obrazovce.

General Eletric přidali fotografii vlaku z ptačí perspektivy od Pulitzerovou cenou ověnčeného fotografa Vincent Laforeta. Díky zoom funkci můžete snímek přiblížit a spočítat, kolik je na obrázku vagonů.  


Díky přiblížení fotek mohou značky do jednoho obrázku vměstnat mnohem více svých produktů, aniž by tím uživatele ochudili o možnost si je detailně prohlédnout. Primark takto svým followerům dokázal v jednom postu odprezentovat všechny novinky, které se mu tento týden objevily na skladě. Rozklikněte si obrázek a mrkněte se třeba na detail ciferníku hodinek.

Letecká společnost British Airways své fanoušky navnadila k návštěvě Berlína. Po přiblížení můžete například spočítat okna na mrakodrapech na druhé straně města. 

 Zdroje: AdWeek, Marketing Land

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.