Fotobanka Adobe Stock opět baví. Z otravného kreativce je akční figurka

15. 5. 2017 | Kateřina Tauchenová
Otravný kreativec je zpět. Noční můra každého grafika ale tentokrát není jen v reklamním spotu. Je mnohem realističtější. Měří skoro dvacet centimetrů a umí mluvit!

Pamatujete na nedávnou reklamu na fotobanku Adobe Stock přibližující těžký život grafiků? Pokud i vás pobavilo realistické zpracování každodenního života v agentuře, máme pro vás dobrou zprávu. Otravný kreativec je zpět! Vypadá jako pravý hipster, nechybí mu kelímek s kafem a už na první pohled má v hlavě kopu super kreativních nápadů.

Adobe Stock s pomocí agentury Achtung! mcgarrybowen Amsterdam vytvořil podle otravného kreativce z úspěšné reklamy limitovanou edici figurek. A pozor – i když je tenhle „arťák“ pouze z plastu a měří jen necelých 18 centimetrů, do práce umí kecat stejně jako jeho kolegové z masa a kostí. 

Disponuje totiž schopností vyslovit 19 různých frází, za které by ho každý grafik nejraději chytil pod krkem. Kromě hlasových pokynů typických pro kreativce ve výbavě figurky nechybí ani další nezbytné znaky každého „arťáka“ - geometrická tetování, kecky z nejnovější limitované edice, skinny džíny, laptop a samozřejmě zamračeně zamyšlený výraz.


„Do naší reklamy jsme promítli každodenní situace, se kterými se může ztotožnit v podstatě každý grafik, a ukázali, že právě v takových chvílích ho může Adobe Stock zachránit,“ uvedl kreativní ředitel agentury Achtung! mcgarrybowen Daniël Sytsma pro server Adweek. „Spot vzbudil v naší branži takový rozruch, že jsme se rozhodli posunout ji ještě na vyšší úroveň a vytvořit limitovanou edici figurek otravného kreativce, na kterou si budou moci agentury fyzicky sáhnout,“ dodal.

Designu a výroby figurky se ujalo studio YumYum London, zatímco zmíněné fráze navrhli samotní kreativci z Achtung! – pravděpodobně na základě vlastních zkušeností. Většina hlášek už zazněla v první reklamě, jako třeba Věř mi, ještě mi poděkuješ, až budeme v Cannes“.

Myslet si, že figurka začne „radit“ až po stisknutí nějakého tlačítka, by bylo dost naivní. Stejně jako u opravdových kreativců, všechny rady přicházejí zcela nečekaně bez vyžádání. Figurka totiž reaguje na pohyb.

O figurky nyní designéři soutěžit na adrese hoveringartdirector.com, kde zadají svůj vlastní návrh nejotravnější hlášky. Nejoriginálnější návrhy pak vybere a odmění porota složená ze samých otravných kreativců. Soutěže se ale bohužel podle oficiálních pravidel nemohou zúčastnit občané ČR.

Kam dál?  



Podívejte si na původní reklamu, ve které chce otravný kreativec po nebohém grafikovi, aby do hodiny vytvořil bláznivý vizuál pro fiktivní značku piva WolfBear Ginger Beer. Hlášek o „roztomilém chlupatém koťátku, které má ovšem pohled krvelačného tygra lidožrouta“ totiž není nikdy dost.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: