Fotobankový photobombing si střílí z umělých fotografií

22. 1. 2015 | Irena Šovčíková
Křečovité úsměvy a přehnané pózy. Takové jsou často fotky z fotobank. Díky projektu The Stock Photobomber ale získavají mnohem vtipnější ráz.

Fotky z nejrůznějších fotobank můžou být často spíš k smíchu než k reálnému využití. Zvlášť když jsou modelové příliš naaranžování do křečovitých póz a situací. Kreativec Matt Vesco se digitálně vecpal na některé z těch nejvtipnějších a vytvořil tak galerii fotobankového photobombingu.

Photobombing je přesně ten trapný moment, kdy se vám do záběru nacpe někdo, kdo tam nepatří. Bývalý kreativec z předních reklamních agentur, Matt Vesco, se rozhodl nacpat na některé z nejbizarnějších a nejfalešnějších fotek, které nabízí dnešní fotobanky. Sám říká, že ho nápad na projekt The Stock Photobomber napadl, když se v obchodě koukal na ilustrační fotku šťastné rodinky. Všichni ale víme, že ve skutečnosti to jsou jen náhodní modelové, kteří se potkali pár minut před vyfocením onoho idylického snímku. Vesco se proto rozhodl věnovat každou photobombovanou fotku modelům, kteří na ní pozují.

Na každé fotce, která padne Mattovi Vescovi pod ruku se tak díky Photoshopu objeví i sám autor, obvykle v nějaké vtipné póze. Například jak si šňupe drogu ze stolu, zatímco hlavní aktéři zaníceně diskutují nad nějakým pracovním problémem nebo jak sleduje zamilovanou dvojici na posteli s balíčkem chipsů. A hned je podle něj celá fotka mnohem reálnější. Rozhodně je však mnohem vtipnější. Souhlasí s ním i přes 17 tisíc fanoušků, kteří se přidali ke speciální Facebookové stránce. Pro marketéry je to minimálně dobrý náznak toho, že někdy je lepší nespoléhat se na univerzální fotky z fotobank, ale spíš si třeba udělat své vlastní, osobnější.)

 

Photobombing je trend, který především baví diváky fotek. Někdy ale může skutečně pomáhat. Organizace pomáhající opuštěným psům tento trend využila opravdu kreativně. Na příhodné selfie fotky na Instagramu digitálně přilepila i psíky, kteří hledali svůj domov společně s vtipným vzkazem. Více o originální kampani si přečtěte v článku Jak najít psům z útulku domov? Oslovením selfie maniaků na Instagramu.

Zdroj: AdWeek, BoredPanda

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.