Francouzská kampaň nalezla pozitivní využití pro nevyžádané dick picky

15. 12. 2023 | Petr Michl
Muži svého „ptáčka“ neradi ukazují v lékařských ordinací. V DMs jim ale často létá na všechny strany, a navíc bez souhlasu jejich příjemkyň. Francouzská zdravotní organizace CerHom tohoto paradoxu využila ve vychytralé kampani.


Velká část mužů nerada chodí k lékaři na preventivní prohlídky. O to víc, když by se to mělo týkat jejich intimních partií. Paradoxně ale muži nemají často problém posílat jejich fotografie ženám, které tím chtějí potěšit či svést. Tzv. „dick pick“ — či chcete-li počeštěně: „dickobraz“— na ženy obvykle takto nepůsobí, obzvláště, pokud je nevyžádaný. Přesto si muži nedají říct a posílají tento „materiál“ dál. Tohoto rozporu se snaží využít kampaň francouzské neziskové organizace CerHom zaměřené na zdraví mužů.

Reklamní agentura TBWA/Paris ji postavila na falešných profilech na randících aplikacích, které nevyhnutelně obdržely očekávanou foto dokumentaci, o kterou se nikdo neprosil. Do měsíce přišla dick picků celá stovka. Místo nadšených reakcí a zaslání adresy žen jim přišla nazpět nevyžádaná lékařská konzultace, například v tomto znění:

Ahoj, Simone! Po bližším prozkoumání tvé fotografie se zdá, že máš jedno varle oteklé. To by mohlo být příznakem infekce nebo rakoviny. Zvaž prosím návštěvu lékaře, další informace nalezneš na dickpic-diagnostic.com.

A nezapomeň, že zasílat fotografie tvých intimních partií bez souhlasu je bráno jako akt (sexuálního) násilí.“

Muži mohli také své fotografie poslat na konkrétní telefonní číslo pro anonymní konzultaci zdarma.

Není i toto trochu na sílu? Možná. Kampaň ovšem přitáhla svou vychytralostí i mediální pozornost, která mimo jiné nasvěcuje znepokojivá fakta. Ve Francii pouze 26 % mužů pravidelně navštěvuje lékař. Rakovina varlat je pak nejčastější formou rakoviny u mužů ve věku 15 až 35 let. V zájmu potřebné prevence, která může zachraňovat životy, se tak organizace CerHom rozhodla negativní společenský jev převrátit v (taktéž nevyžádané) dobro.

Vše přibližuje následující video s případovou studií.

Zdroje: CerHom, AOTW

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: