Geniální reklama obarvila v časopise všechny černé tečky

16. 10. 2017 | Petr Michl
Málokdy jsme svědky toho, aby jedna kreativní idea byla dotáhnuta s takovou důsledností. Zjistěte, proč se v časopise Daily Mail všechny černé tečky v textu obarvily.



Irští čtenáři páteční časopisové přílohy britského deníku The Daily Mail byli na začátku října svědky něčeho neobvyklého. Všechny černé tečky v textu časopisu byly vyvedeny namísto černé barvy v růžové, zelené, azurové nebo oranžové. Zbláznili se v tiskárně? Splašily se jim pastelky? Nikoliv, vysvětlení nabídla až celostránková reklama poskytovatele irské telekomunikační společnosti eir na poslední straně.

Její text říkal:

V eir nemáme rádi černé tečky (v angličtině „spots", s možným významem "místa", pozn. red.). Rozhodli jsme se proto se jich v tomto časopise zbavit. S pomocí (služby) WiFi Calling  od eir vás jich můžeme zbavit také ve vašem domě nebo kanceláři. Jen umožňete WiFi Calling na vašem mobilním telefonu a budete automaticky přesměrováni na jakoukoliv WiFi síť, takže budete moci využívat mobilní telefonování, i když budeme mít slabý signál."



Black spots" lze přeložit z angličtiny jako černé tečky, ale tento výraz nemusí být spojen jen s interpunkcí. Zároveň znamená i černá místa — myšleno místa, která nepokrývá mobilní signál. Problém vyskytující se například v rozlehlých budovách s masivními zdmi, ale třeba i v podzemních garážích nebo klubech, může být vykryt právě službou WiFi Calling, která vám umožní si zavolat přes dostupné WiFi připojení.

Za tímto nápadem stojí agentura Rothco. Eir měla velmi unikátní produkt, který byl možná poněkud složitý na vysvětlení. Proto jsme vytvořili jednoduchou analogii k tomu, co WiFi Calling skutečně dělá — eliminuje černá místa. Jakmile jsme na toto přišli, snažili jsme tuto (myšlenku) přivést v život nejvíce překvapivým způsobem, který byl možný," vysvětlil pro AdFreak kreativní ředitel Rothco, Stephen Rogers. Dodává přitom, že omluva patří grafikům v Daily Mail. Ti totiž strávili celou noc a přebarvovali černé tečky v časopise jednu po jedné. 


Zdroj: AdFreak

 

Kam dál?



Není to poprvé, co byla odlišnost v typografii použita k upoutání pozornosti. Přečtěte si o další skvělé kampani upozorňující na nedostatek zásob krevní skupiny 0 v nemocnicích v článku Chybí dárci krve. Ve Velké Británii proto mizí z nápisů obchodů i ulic písmena.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: