Globus zařazuje do prodeje i EKO bedýnku z papíru. Unese dvacetikilový nákup

7. 9. 2022 | Petr Michl
V hypermarketech Globus zákazníci nakupují nově do praktických pevných bedýnek z recyklovaného papíru. Zájem o ně překvapil, v prvních dnech se jich prodalo přes deset tisíc kusů. Globus tak rozšiřuje nabídku pevných tašek, kterou naposledy loni doplnil o tašku z evropského recyklátu DuraBag®. Té se za 10 měsíců prodalo přes půl milionů kusů. Cena obsahuje i příspěvek na dobročinné účely.


Zdroj: Globus

Patnáct hypermarketů Globus v červenci nabídlo k odnosu nákupu nově pevné bedýnky ze stoprocentního papírového recyklátu. Šlo o zkoušku, zda ekologická novinka zákazníky zaujme. Během několika dnů se bedýnek prodalo přes 10 000 kusů. „Zájem o EKO bedýnku je obrovský, proto jsme se rozhodli zařadit ji do stálé nabídky. Zákazníci jí pořídí za příznivých 24,90 korun ve všech našich hypermarketech. Rozšiřujeme tak stabilní nabídku ekologických nákupních tašek na opakované použití,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

EKO bedýnka pro uspořádané nákupy

Bedýnka je velká 51,2x 31 x 24 centimetrů, unese až dvacetikilový nákup a stojí 24,90 korun. Již u její výroby bylo myšleno na co nejmenší uhlíkovou stopu, je proto vyrobená z recyklovaného papíru a na potisk je použito minimum inkoustu. Zároveň je určena k další recyklaci, beze zbytku patří do modrého kontejneru na tříděný odpad. Nicméně EKO bedýnka z Globusu je určena k opakovatelnému nákupu, protože je bytelná. „Mnoho zákazníků k nám na nákupy jezdí autem. A zejména pro ně je EKO bedýnka velmi pohodlná, protože nákup mají uspořádaný a pevně usazený v kufru,“ vysvětlila Aneta Turnovská.

Další výhody pro zákazníka skrývá, když si ji pořídí už pro samotný nákup. Zboží dává rovnou do něj a přitom ho snímá skenery Scan&Go. Poté zbývá už jen zaplatit a odpadá přerovnávání zboží do tašek. Nákupy snímané skenery lidmi za pochodu v prodejně přitom představují většinu obratu řetězce. 


Zdroj: Globus

Zákazníci využili již přes půl milionu tašek z evropského recyklátu

Loni v září hypermarkety Globus ukončily prodej velkých papírových tašek k jednorázovému použití. Místo nich zařadily do prodeje udržitelnou tašku DuraBag® vyrobenou z 80 % z evropského plastového recyklátu. A zájem o ní je velký, jen za 10 měsíců jejího prodeje si jich při nákupech zákazníci pořídili přes 510 tisíc a chodí s nimi nakupovat opakovaně. Tuto ekologičtější tašku Globus prodává za 14,90 korun, která je i přes zvyšování vstupních nákladů stejná jako při uvedení na trh. Prodejem této tašky Globus zároveň podporuje Konto Bariéry. Stejnou cenu drží Globus i u ovosáčků, tedy alternativ k mikrotenovým pytlíkům určených k opakovanému použití, které zákazníci pořídí 9,90 korun. Z prodeje každého ovosáčku plyne 0,50 korun na Konto Bariéry.

DuraBag® je i reakcí na již několik let zdůrazňovaný fakt, že papírové ani látkové tašky nejsou nutně ekologičtější. Dle odborného portálu Ekolist se papírová taška stane stejně ekologickou jako plastový sáček poté, co ji použijeme nejméně třikrát. U bavlněné tašky se skóre vyrovná cca u 131 použití, kdy se dopady její výroby na životní prostředí využitelností srovnají s plastových sáčkem. U DuraBagu Globus slibuje 100 použití, přičemž po dosloužení se má taška hodit do žlutého kontejneru na opětovnou recyklaci. 

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: