Google a Twitter spojily své síly a vytvořily vlastní verzi Instant Articles

14. 9. 2015 | Kateřina Tauchenová
Google a Twitter plánují novou službu - vlastní verzi Instant Articles - která by měla usnadnit přístup k článkům z mobilních zařízení. Konkurují tak Facebooku i Applu.

Společnosti Google a Twitter se spojily, aby společně pomohly vydavatelům zobrazovat obdobu „Instant Articles“ čtenářům, kteří využívají jejich služeb prostřednictvím svých mobilních zařízení.

Služba, která by měla být malé skupině vydavatelů k dispozici už na podzim, je snahou zjednodušit jim distribuci jejich obsahu do mobilních zařízení. Zároveň tak Google ve spolupráci s Twitterem reaguje na podobné kroky svých konkurentů – tedy trojice Facebook, Apple a Snapchat.

Hlavní myšlenkou by mělo být podle mnoha zdrojů to, že uživatelům Twitteru nebo Google Search, kteří kliknou na odkaz na svém mobilním zařízení, se zobrazí celý článek jako pop up okno v podstatě ihned, namísto toho, aby museli čekat někdy i několik sekund na načtení odkazované stránky jako dosud.


Nová služba by měla konkurovat mimo jiné i Instant Articles od Facebooku.

Hlavní rozdíl mezi snahami výše zmíněné trojice konkurentů a tímto projektem spočívá v tom, že Google a Twitter vytváří vlastní publikační nástroj jako otevřený projekt a doufají, že přilákají co nejvíce technologických společností, aby jej začaly využívat.

„Svět potřebuje odpověď na chráněné Instant Articles a Twitter s Googlem ji mohou poskytnout,“ řekl serveru Recode zdroj seznámený s firemními úmysly. Google a Twitter však odmítly toto prohlášení komentovat.

Dalším rozdílem mezi plánem dvojice Google-Twitter a ostatními projekty zabývajícími se publikováním obsahu v mobilních zařízení je, že Google a Twitter nebudou mít publikovaný obsah nahraný na své platformě. Namísto toho mají v plánu ukázat čtenářům webové stránky v mezipaměti –  tedy dle slov samotného Googlu „snapshot webové stránky“ .

Tento rozdíl nemusí být až tak znatelný pro samotné uživatele, ale může být velice významný pro vydavatele a technické společnosti, které chtějí šířit svůj obsah. Hlavně je to ale důležité pro samotný Google, který je citlivý na obvinění, že se pokouší hostit více obsahu namísto toho, aby posílal uživatele na jiné webové stránky. Zejména evropští uživatelé byli totiž v minulosti ostře proti tomu, když Google začal zobrazovat části novinových zpráv ve výsledcích vyhledávání.

Další výhodou pro Google je, že stránky uložené v mezipaměti budou zobrazovat původní reklamy, které vydavatel prodal, hned vedle textu článku, řekla podle serveru Recorde osoba obeznámené s plány Googlu. V případě Facebooku a jeho Instant Articles je systém nastaven tak, že články hostí přímo Facebook a vydavatelé pouze dostávají podíl z jím poskytované reklamy.

Teoreticky by plánovaný systém Googlu a Twitteru mohl zvyšovat hodnotu zobrazovaných reklam – ať už by je poskytovat Google nebo jiná společnost. Na druhou stranu ale záleží i na samotných vydavatelích, zda povolí tuto formu zobrazování jejich obsahu. Z pohledu samotného Google je to způsob, jak zastavit, nebo alespoň zpomalit růst podílu  Facebooku, který polyká čím dál větší část trhu s mobilními reklamami.

Na rozdíl od projektů jako je Instant Articles od Facebooku nebo plánovaná News App od Apple, Google a Twitter nebudou prezentovat jejich nástroj jako značkový produkt. Interně zatím společnosti pojmenovaly novou službu jako „zrychlené webové stránky“, avšak to se pravděpodobně do jejího spuštění ještě změní.

Skutečnost, že Google a Twitter spolupracují – což už mimochodem udělaly i v minulosti – pravděpodobně vyvolá další vlnu spekulací o tom, že Google plánuje získat Twitter. Avšak o takové dohodě zatím nepadlo ani slovo.

Zdroj: Recode, Marketing Land

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: