Google chce konkurovat Instagramu a spustil AMP Stories

21. 2. 2018 | Milada Zemanová
Nová funkce AMP Stories je ještě v testovací fázi, ale je už k dispozici pro všechny uživatele a bude figurovat i v Google vyhledávači. Má umožnit vytvářet atraktivní obsah kombinující text, obrázky i video, který bude dohledatelný napříč platformami.

Ve snaze konkurovat Instagramu, Snapchatu a jejich alternativám, spustil Google tzv. AMP Stories, které mají být novým vizuálním formátem pro sdílení informací. AMP, neboli Accelerated Mobile Pages (Zrychlené mobilní stránky, pozn. redakce), je open source projekt, který byl spuštěn již v roce 2015 a jehož účelem je vylepšení výkonu mobilního webu.

Rozšíření AMP o Stories umožňuje vydavatelům kombinovat text, obrázky, video i grafiku v jednom příspěvku, který navíc bude indexovaný a bude se zobrazovat ve vyhledávači. AMP byly původně určeny pro mobilní telefony, nicméně Google přidal podporu i pro desktopy, takže uživatelé mohou prohlížet a sdílet obsah na různých platformách.

Rudy Galfi, produktový manažer v Googlu, k AMP Stories uvedl:

„Naším cílem bylo, aby AMP formát nabízel nové, kreativní a vizuálně bohaté způsoby pro vyprávění příběhů, obzvláště na mobilních telefonech.”

Na vývoji platformy se podílely společnosti jako CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media a The Washington Post, které testovaly možnosti kreativního využití tohoto nástroje.

Víceprezident digitálního designu společnosti Meredith, Doug Parker, pro Variety uvedl:

„AMP Stories mají neuvěřitelný potenciál pro vytváření mobilního obsahu. Náš tým může snadno vytvářet atraktivní obsah, který mohou uživatelé najít napříč weby.”

AMP Stories ve vyhledávačích

Tento nástroj je nově i součástí Google vyhledávače, tedy pouze v mobilním telefonu a při vyhledávání na adrese g.co/ampstories. Do budoucna však Google plánuje rozšíření AMP Stories i do dalších produktů napříč jeho portfoliem

Možnosti pro inzerenty

Podle Rudy Galfiho chce Google chce dát vydavatelům možnost inzerovat v rámci svého obsahu. Ještě důležitější je, že k majitelům stránek v tuto chvíli poputuje 100 % výnosů z reklamy.

Preview je již k dispozici

Od minulého týdne si mohou všichni vyzkoušet AMP Stories na svých webových stránkách. Tato funkce je zcela zdarma, v současné chvíli se však jedná jen o pilotní verzi, a tak Google žádá uživatele i tvůrce obsahu o zpětnou vazbu.

Pro bližší informace o funkci a jak s ní pracovat, se podívejte na oficiální tutorial.


Zdroje: Variety, Wersm, Google

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.