Google má podle Francie dominantní pozici, na sankce to ale není

15. 12. 2010 | ČTK
Americký Google má sice na reklamním trhu u internetového vyhledávání dominantní pozici, sankce by ho ale postihly pouze v případě, že by ji zneužil. Uvedl to dnes francouzský protimonopolní regulátor trhu. Dospěl k tomuto závěru na základě žádosti francouzského ministerstva hospodářství, které požadovalo, aby úřad prověřil konkurenční prostředí v internetové reklamě.

Google, google.com

Americký Google má sice na reklamním trhu u internetového vyhledávání dominantní pozici, sankce by ho ale postihly pouze v případě, že by ji zneužil. Uvedl to dnes francouzský protimonopolní regulátor trhu.
Dospěl k tomuto závěru na základě žádosti francouzského ministerstva hospodářství, které požadovalo, aby úřad prověřil konkurenční prostředí v internetové reklamě.

"Tato dominantní pozice není trestuhodná," uvádí protiminopolní úřad. A dodává, že silná pozice Googlu vychází z inovací a z výrazných a nadále vysokých investic. Úřad také připomněl, že zákon o hospodářské soutěži kroky Googlu omezuje.

Podnik na to reagoval prohlášením, že se analýza úřadu zaměřila na trh příliš úzce. "Reklamy při vyhledávání jsou pro inzerenty jednou z mnoha možností. Pokud se cena reklamy při vyhledávání zvýší, inzerenti se můžou obrátit na jiné formáty, a to na internetu i mimo něj," uvedl provozovatel internetového vyhledávače.

Podíl Googlu na světovém trhu internetové reklamy se podle průzkumu agentury Strategy Analytics ve třetím čtvrtletí zvýšil na 43 procent. V předchozích třech měsících byl o procentní bod nižší. Celková hodnota tohoto trhu přesáhla podle Strategy Analytics 16 miliard dolarů.

Yahoo byla s výrazným odstupem druhá; měla 8,7 procenta trhu. Třetí byl Microsoft s 3,2 procenta, napsala agentura Reuters.

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.