Google Mapy se pravděpodobně rozšíří o nové reklamy

17. 4. 2019 | Milada Zemanová
Jeden z nejužívanějších nástrojů od Googlu, Mapy, by se v budoucnu měl více profilovat jako inzertní nástroj. Mají k tomu přispět nové typy reklamy.

Mapy jsou jedním z nejvyužívanějších nástrojů od Googlu, na který spoléhá při cestování více než jedna miliarda uživatelů po celém světě. A pro tento vyhledávač je to cenný zdroj dat o uživatelích. Od svého spuštění před 14 lety však nebyl příliš využívaný jako prostor pro reklamy. Podle nejnovějších informací se však toto bude pravděpodobně měnit a Mapy budou ukazovat mnohem více reklam.

Prozatím není jasné, jak přesně tato inzerce bude fungovat. Ale dle komentáře od Googlu pro Bloomberg se dá očekávat, že stále více uživatelů uvidí při hledání trasy reklamy.

Reklamy nejsou pro Google Mapy zcela novou oblastí. Již již několik let se zde ukazují například sponzorovaná místa a přímá reklama na webové stránky konkrétních lokalit. Google nicméně hledá další způsoby, jak tento reklamní prostor využít.

Takto vypadá například reklama v lokálním vyhledávání. Umožňuje zvýraznit podniky, které se nachází v blízkosti uživatele a upřednostit právě ten inzerovaný. 

Philipp Schindler, výkonný ředitel Googlu, uvedl, že Mapy mají 4 hlavní atributy:

základní trasy,

požadavky / vyhledávání v okolí,

personalizovaná doporučení,

firemní zápisy v okolí.

A dále doplnil, že například navigace je zcela zásadní funkce, se kterou se nesmí příliš hýbat. A zbývající 3 označil za velmi zajímavý prostor pro testování inzerce.

Rajas Moonka, ředitel produktového managementu pro Google Mapy, doplnil:

„Chceme být schopni zvýraznit věci, které jsou kolem vás, a umístit je do vaší blízkosti tak, aby nebyla ovlivněna vaše práce s Mapami. Vzhledem k tomu, že většina z toho, co uživatelé v Mapách hledají, je komerční povahy, reklamy mohou být užitečným doplňkem zkušeností.”

Moonka byl pověřen testováním reklam v Google Mapách již před 2 lety. Dle něj by nová nabídka měla být alternativou pro malé podniky, které pro oslovení zákazníků využívají e-mail marketing.

Prozatím není ani jasné, v jakém časovém horizontu bychom se měli s reklamami setkat. Nicméně Google neztrácí čas a na nových inzertních plochách aktivně pracuje. Uvidíme, s jakým ohlasem se tyto novinky setkají.

Zdroje: 9to5Google, Bloomberg

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: