Google přichází s další novinkou: ušetří vás čekání ve frontě

29. 7. 2015 | Kateřina Tauchenová
S další vychytávkou, která vám ušetří drahocenný čas, přišel včera Google. Díky nové službě na Google Search se totiž můžete online podívat, kdy je vaše oblíbená kavárna, obchod nebo třeba fitko nejvíc navštěvované – a vyhnout se tak dlouhému čekání ve frontě.

Čekání ve frontách a davy lidí obecně má rád asi málokdo. Díky nové funkci v rámci Google vyhledávání, která byla spuštěna v úterý, se však přeplněným restauracím i obchodům můžeme snadno vyhnout.

„Pokoušeli jste se někdy vyhnout frontám a přemýšleli, kdy je nejlepší čas jít na nákup, pro čerstvé pečivo nebo třeba do fitness centra (tip: vyhněte se času pondělí po práci)?“ napsal včera Google ve svém statusu na sociální síti Google+. „Máte štěstí! Nyní se můžete vyhnout čekání a vidět nejvytíženější časy týdne u milionů míst po celém světě přímo z Google Search.“

Jak na to? Stačí si dané místo vyhledat na Googlu, kliknout na podrobnosti a podívat se, ve které dny a konkrétní časy navštěvuje místo nejvíce lidí. Vytíženost místa je přehledně zobrazována sloupcovým grafem po jednotlivých dnech.

         Zdroj: Google

Společnost už v minulosti vysvětlila, jakým způsobem je schopná sbírat data od uživatelů aplikace Google Maps a s jejich využitím pak anonymně informovat uživatele této služby o věcech, jako jsou dopravní omezení nebo aktuální kolony na dálnicích. A na stejném principu nyní funguje i nová služba.

„Stejně tak, jako na základě souhrnu anonymních pohybů odhadujeme data o dopravě, jsme schopni relativně určit, jak vytížený je konkrétní podnik,“ uvádí podle serveru Techcrunch Google.

Služba může být užitečná nejen pro zákazníky, ale i pro majitele daných míst. Díky datům o vytíženosti budou moci lépe porozumět tomu, kdy přesně je jejich návštěvníci navštěvují v největší míře. Ačkoliv většina z nich už nějaký alespoň základní přehled o vytíženosti svého podniku má, Google jim nyní poskytuje nový, mnohem komplexnější pohled na věc. Stejně jako jejich zákazníci si ale budou muset data najít pomocí klasického vyhledávání – Google totiž nenabízí žádnou verzi určenou pouze pro provozovatele sledovaných podniků.

Google ve svém postu uvádí, že služba je aktuálně dostupná pro „miliony“ míst po celém světě a bude přímo dostupná z jeho vyhledávání na všech mobilních zařízení s přístupem na internet, v moderních mobilních internetových prohlížečích a také prostřednictvím aplikace Google Search. Nicméně realita zatím vypadá tak, že služba zatím funguje jen na vybraných místech, avšak postupně je rozšiřována na další a další po celém světě. Doplňková informace o vytíženosti podniku se postupně objeví pouze u těch míst, kde jsou uživatelé „obvykle zvědaví, jak vytížené místo je“, uvádí server Techcrunch s odkazem na mluvčího společnosti Google.

 Zdroje: Google+, Techcrunch

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: