Google rozšiřuje své Lead ads také na YouTube a do Discovery kampaní

11. 8. 2020 | Petr Michl
Dobrá zpráva pro všechny nabízející zboží nebo služby s delším prodejním cyklem. Lead Ads s formulářem budou moc doplňovat třeba pre-rolly na YouTube.


Zdroj: Google

Některé zboží a služby mají delší prodejní cyklus a na jeden klik to prostě nevyřešíte. Právě pro jejich propagaci jsou užitečné tzv. Lead ads, které začal Google ve formě beta testu nabízet v rámci kampaní ve vyhledávání loni v březnu. Nyní je přidává také do tzv. Discovery kampaní a na YouTube.

K čemu mohou být Lead Ads dobré? Zde je souhrn od Googlu:

    • Získávejte potenciální zákazníky, díky kterým můžete zvýšit prodej výrobků nebo rozšířit poskytování služeb.

    • Nasměrujte tyto zájemce do svého prodejního trychtýře, abyste dosáhli vyššího počtu konverzí.

    • Najděte a oslovte uživatele se zájmem o vaše produkty a vytvořte si nový remarketingový seznam.

Lead Ads jako doplňky reklam mají podobu formuláře (ostatně český překlad „Lead Ads“ je „formulář pro zájemce“), jehož hlavním cílem je získání kontaktu a ideálně i bližší specifikace potřeby potenciálního klienta, která pomůže při další práci s ním. Především u YouTube reklam mohou formuláře skvěle sloužit jako přílepek in-stream kampaní. Po zhlédnutí spotu se formulářem jde zeptat rovnou na zájem. Ilustruje to následující GIF s kampaní na Jeep, kde formulář láká pod spotem na testovací jízdu. 

V rámci formuláře jde upravit nadpis, popis, specifikace toho, co po zákaznicích chcete za informace a text poté, co potenciální zákazník formulář odešle.  

V rámci Lead ads jsou políčka pro získání těchto informací:

    • jméno;
    • telefonní číslo;
    • PSČ;
    • město;
    • stát;
    • jméno společnosti;
    • pozice;
    • pracovní e-mail;
    • pracovní telefon.

Pokud je uživatel přihlášen přes svůj Google účet (tedy primárně do Gmailu), bude mu automaticky část políček předvyplněna.

Formát nebude ani v nových umístěních dostupný „citlivým vertikálám a sub-vertikálám“. Jejich seznam naleznete zde, ve zkratce: hazard, alkohol, porno, farmaceutický průmysl, politické reklamy a další známí podezřelí.  

Získané údaje je možné stáhnout jako CSV, Google bude ale pracovat na automatických převodech do významných CRM systémů.

Více detailů naleznete na blogu Googlu.


Kam dál? 

Neznáte Discovery Ads? Přečtěte si o v květnu 2020 uvedené novince v článku Google představuje Discovery Ads. Mají potenciál oslovit téměř 3 miliardy uživatelů.

Štítky dokumentu: Google PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články: