Google spouští AdLingo. Reklamní formát, který konverzuje s uživatelem

2. 11. 2018 | Milada Zemanová
Nový reklamní formát bude interaktivní a nabízí uživatelům možnost konverzace se značkou. Za tuto konverzaci už značky neplatí nic navíc.

Google spouští nový reklamní formát s názvem AdLingo, ve kterém mohou inzerenti vést s uživateli dialog. AdLingo je marketingová platforma poskytující rámec pro display reklamy, do kterého lze zmíněné konverzační reklamy umístit.

Tato display reklama funguje jako aplikace pro zasílání zpráv a AdLingo poskytuje první obecně dostupný formát konverzačních reklam mimo aplikace pro zasílání zpráv. AdLingo spolupracuje s řadou chatbotových nástrojů, jako jsou například Microsoft Bot Framework, LiveEngage, Blip a Dialogflow a také s platformami poskytujících chatboty (např. LivePerson a Valassis Digital).

Mike Balducci, víceprezident společnosti Valassis Digital která se na spolupráci podílí, k tomuto formátu doplnil:

Google poskytuje reklamu a my zajišťujeme chat. Google v podstatě vytvořil grafickou reklamu, která funguje jako aplikace pro zasílání zpráv. Služba AdLingo umožňuje zobrazování a používání mobilních aplikací a webových stránek v display reklamě. Je to velká změna v aplikaci technologií chatbotů, protože v podstatě z jakékoliv aplikace nebo webové stránky dělá součást rozhraní aplikace pro zasílání zpráv.”

Pro lepší obrázek, jak AdLingo funguje, si představte, že vás zajímají elektrokola. Uvidíte display reklamu, která je nabízí a najednou se reklama změní v chatovací bublinu, která vám řekne: „Ahoj, já jsem Ellie. Jak ti můžu pomoci?” A následně pomocí zvolení některé z možností nebo napsání textu sami řídíte, jakým směrem se bude konverzace ubírat. Chcete si prohlédnout nabídku nebo provést po prodejně? Potřebujete kolo na dojíždění nebo pro relaxaci? A na základě vašich odpovědí vám chatbot nabídne vhodné reakce.

Tento nový formát je možné využít v jakémkoliv odvětví. A protože jde o display reklamy v rámci obsahové sítě Google, platí se zde za CPM, tedy za každých 1 000 zobrazení. Nicméně reálnou hodnotou pro inzerenty je v tomto případě samotná interakce uživatele. Ta může trvat několik minut a není za ní účtován žádný další poplatek.

Obdobné reklamy byly dosud k dispozici například ve Facebook Messengeru. A ačkoliv prozatím nejsou k dispozici žádné statistiky, podle Balducciho by měla být cena za engagement nižší než na Messengeru.

Zdroje: Martech Today, AdLingo, VentureBeat

Štítky dokumentu: Google Reklama online
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.