Google spouští označení „mobile-friendly" ve výsledcích mobilního vyhledávání

20. 11. 2014 | Petr Michl

Google připravil velkou připomínku toho, jak moc je důležité mít web, který není vytvořený jenom pro desktop. Nyní oficiálně spouští označení mobile-friendly" ve výsledcích vyhledávání prováděných na mobilních zařízeních.

Záměrem tohoto kroku je pochopitelně usnadnit lidem výběr stránek, které jim budou schopny na jejich mobilech či tabletech poskytnout adekvátní uživatelskou zkušenost.  Označení je textové a nachází se pod URL.

Google navíc experimentuje s novým algoritmem pro ranking stránek při mobilním vyhledávání, který by měl právě přívětivost stránek pro mobilní zařízení brát v potaz.

Dle čeho hodnotí Google, zdali jste mobile friendly"? Primárně za takové považuje stránky, jež naplňují tato kritéria:

    • Nepoužívají software, který je na mobilních zařízeních neobvyklý (jako například Flash).

    • Používají text, který je čitelný i bez nutnosti jeho přibližování.

    • Obsah se přizpůsobuje displeji zařízení, takže uživatel nemusí scrollovat horizontálně nebo text přibližovat.

    • Dává linky dostatečně daleko od sebe, takže na ně jde jednoduše poklepnout.

Pokud se chcete dozvědět více informací o tom, kde může vaše stránka v mobilní zkušenosti zaostávat, vyzkoušejte mobile usability reports, které nedávno Google spustil, aby správcům webů usnadnil vylepšování jejich mobilních stránek.

Google také doporučuje otestování vaší stránky skrze Mobile-Friendly Test tool, projití jeho mobile friendly guidelines a k zlepšení se nebojí navrhnout i využití těchto nástrojů třetích stran.

Zobrazování označení mobile-friendly ve výsledcích vyhledávání je spouštěno postupně. Celosvětově by se mělo stát skutečností během několika příštích týdnů.

Zdroj: Google, SearchEngineLand

Štítky dokumentu: E-Commerce Google SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.