Google usnadňuje hledání a poslouchání podcastů přímo z vyhledávání

16. 8. 2019 | Petr Michl
Podcasty jsou na vzestupu a uvědomuje si to i Google. Brzy půjdou přehrát rovnou z výsledků vyhledávání.



Google oznámil, že začne zobrazovat podcasty ve vyhledávání na dominantních pozicích, podobně jako videa, obrázky a relevantní weby. Důležité je, že se tak stane v tzv. „playable formát", tj. stačí stisknout „play" a podcast hraje přímo z vyhledávání.

Ukázku můžete vidě na následujícím GIFu při query „podcasts about Awkwafina" (Awkwafina je americká herečka a rapperka, pozn. red.).

Do budoucna nicméně Google plánuje, že bude zobrazovat podcasty i bez zadání termínu „podcast" do vyhledávání. To pochopitelně vyžaduje, aby byl schopen pochopit, o čem jsou a jak jsou relevantní k vyhledávanému tématu. A to je něco, co se snaží vylepšit i pro využití ve svých chytrých reproduktorech. Doménou domácích asistentů Google Home a dalších je totiž zvuk, je tak logické, že pustit obsah v audio formátu jako odpověď na dotaz například na najití rozhovoru s nějakou osobností je pro něj přirozené.

Google přidává pro podcastery také možnost specifikovat, jaké platformy se mají ve vyhledávání zobrazit. Což se hodí především u těch, kteří chtějí primárně nabídnout prémiovou placenou verzi svého podcastu.  

Zdroj: Google Blog

Tip redakce

 



I my fandíme audio obsahu a nedávno jsme začali s Marketing Journal Podcastem. Naším druhým hostem byl Jindra Fáborský. Ten není jen zakladatelem Marketing Festivalu a Digisemestru. Jezdí také Jednou stopou a díky stejnojmennému YouTube kanálu se stal velkou autoritou pro motocyklové fanoušky (nejen) v Česku. Poslechněte si, co všechno takovéto dospělé a segmentově úzké influencerství obnáší.

Nahrávku rozhovoru si můžete například stáhnout do mobilu na tomto odkazu (klikněte poté na tři tečky na pravé straně přehrávače). Nejlépe ovšem uděláte, když si přidáte Marketing Journal Podcast také na vaší podcastové aplikaci. Měl by být dohledatelný na hlavních platformách, včetně SpotifyGoogle Podcasts nebo Stitcheru. V tomto případě je ale povídání s Jindrou Fáborským dostupné také jako videorozhovor

Poslechněte si také náš první Marketing Journal Podcast, v kterém jsme si povídali  s Markem Grabovským, senior brand manager piva Radegast

Mluvili jsme nejen o současné kampani zaměřené na boj se suchem, ale také o podstatě značky, jejímu spojení s hokejem a o tom, jak ovládnout své ego a držet nastavený kurz u brandu, který se z něj už přes dekádu nevychýlil ani o píď. Otevřete si vychlazený ležák a zmáčkněte play

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.