Marketing Journal Podcast: O boji se suchem a o konzistentním budování značky Radegast s Markem Grabovským

9. 7. 2019 | Petr Michl
Je to tady. I Marketing Journal má vlastní podcast. A rozjezd je tedy pěkně hořký, v prvním díle byl naším hostem senior brand manager značky piva Radegast, Marek Grabovský.


Marek Grabovský při natáčení podcastu

Je to tady. I v Marketing Journalu jsme se rozhodli začít s podcasty. Tomuto formátu prostě věříme a chceme k němu přistupovat poctivě a neklouzat v něm svými otázkami po povrchu. Pro první díl jsme se rozhodli zaměřit na pivo Radegast, o kterém s námi mluvil senior brand manažer značky Marek Grabovský.  

Co nás k tomu vedlo?

Podívejte se na následující grafy, které na konci května sdílel marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik na Communication Summitu 2019. Zobrazují, jak se v rozmezí let 2012 až 2018 zvyšovalo mezi českou populací vnímání spojitosti značky Radegast s atributy „pro opravdové chlapy" a hořkého piva.


Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019

Jednou z nejdůležitějších metrik pro brand manažery je tzv. attitudinal brand equity, která (poeticky řečeno) měří, nakolik danou značku nosí zákazníci ve svém srdci. Je tak důležitá i proto, že je u ní zřejmá kauzalita s tím, jak pak dokážou takovou lásku vyjádřit s pomocí své peněženky. Zde došlo za 6 let k výraznému navýšení z hodnoty 5,5 % na 8 %.


Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019

A ekvita značky se odráží v jejích prodejích i možnostech říct si o vyšší cenu. I v těchto parametrech došlo u Radegastu k obdivuhodnému růstu.


Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019

Tyto výsledky jsou samy o sobě dobrým důvodem, proč se zajímat o to, jak vedení takové značky funguje. Radegast má mezi českými pivy jednu z nejvíce konzistentních forem komunikace. A i proto je na dlouhodobém vzestupu a patří mezi ty nejcennější značky v portfoliu Plzeňského Prazdroje. Se senior brand manažerem Radegastu Markem Grabovským jsme si povídali nejen o současné kampani zaměřené na boj se suchem, ale také o podstatě značky, jejímu spojení s hokejem a o tom, jak ovládnout své ego a držet nastavený kurz.

Zmáčkněte tlačítko Play

Danou epizodu si můžete poslechnout zde na webu či stáhnout na tomto linku. Nejlépe ale uděláte, když začnete Marketing Journal odebírat v jedné ze svých mobilních podcastových aplikací. Měl by být dohledatelný na všech hlavních platformách, včetně Spotify, Google Podcasts nebo Stitcheru

Marketing Journal Podcast 02 — Deep dive se senior brand manažerem piva Radegast, Markem Grabovským

O značce Radegast již Marek Grabovský mluvil v prvním díle našeho podcastu uveřejněném výše. Pokud vás to bavilo, oceníte jistě i trochu osobnější pohled na zpovídaného. V rozhovoru jsme se zaměřili přímo na Marka Grabovského jako na marketingového profesionála. Jak se vůbec jako vystudovaný chemik dostal k marketingu? Kterou světovou kampaň by rád vytvořil sám? Kdo mu v kariéře nejvíc pomohl a jakou kdy dostal nejcennější radu? A kolik vlastně brand manažer Radegastu vypije piva? To vše se dozvíte v této epizodě.

Kam dál?



„Nezůstaň na suchu,“ říká Radegast v nové kampani a nemyslí tím jen svlažení hrdla hořkým pivem. Svůj environmentální apel si navíc může dovolit. Pivovar je ve světové špičce v úsporách vody. Za posledních 10 let snížil spotřebu vody téměř o 40 %. Přečtěte si o tom více a podívejte se spoty kampaně v článku Radegast bojuje v nové kampani proti suchu a není to jen reklamní trik

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.