Greenpeace bojuje proti klimatickým změnám expozicí, která popírá gravitaci

16. 6. 2017 | Kristýna Vozková
V Greenpeace se svou novou iniciativou The Reverse Global Warning snaží dokázat, že i jediný člověk má možnost ovlivnit tak velký globální problém, jakým jsou klimatické změny, a pomoci ledním medvědům zachránit jejich domov.

Greenpeace Australia společeně s agenturou Ogilvy & Mather vytvořily interaktivní expozici, která má zvýšit povědomí o problému klimatických změn a přimět obyvatele zapojit se do boje proti jejich dopadům. Zhruba dvoumetrová instalace je umístěna na rušné třídě Pitt Street Mall v Sydney.

Prostřednictvím projektu The Reverse Global Warning vyzývají Greenpeace obyvatele nejen australského Sydney k zapojení se do boje proti klimatickým změnám.

Ve zhruba dvoumetrovém bílém boxu s průhlednou přední stěnou vidíme polárního medvěda, který sedí na špičce pomalu tajícího ledovce. S každou další kapkou se rozpouští jeho přirozený domov, stejně jako je tomu u skutečných medvědů v Arktidě.

Kapky z ledovce pomalu odkapávají, dokud kolemjdoucí nepřevezmou iniciativu a nepřiloží svůj mobilní telefon ke sklu. Díky technologii na přední straně boxu mají možnost zapojit se do boje proti klimatickým změnám buď podepsáním petice nebo finančním darem. Když tak učiní, rychlost padajících kapek se zpomalí až se nakonec zastaví úplně a začne téct opačným směrem zpět k ledovci. Čím více lidí se zapojí, tím rychleji se kapky vrací a obnovují medvědům přirozený domov.

„Jednou z největších výzev při řešení klimatických změn je ukázat lidem, jaký efekt může mít jejich vlastní úsilí na takový velký globální problém. Doufáme, že díky této instalaci ukážeme lidem, že kolektivní úsilí může věci opravdu změnit. Pouze společně budeme schopni zpomalit, zastavit a potenciálně i zvrátit škody, které byly na našem životním prostředí napáchány,“ řekl Nick Seton, zástupce programového ředitele Greenpeace.

„Abychom povzbudili lidi k převzetí vlastní zodpovědnosti za klimatické změny,  chtěli jsme demonstrovat pozitivní vliv, který jejich činnost, byť jakkoliv malá, může mít. Díky takovémuto hmatatelnému zobrazení problému je výstava schopná získat pozornost veřejnosti a zahájit diskuzi. Doufáme, že bude inspirovat lidi k tomu, aby nad problémem přemýšleli a že díky tomu změní své názory a chování,“ řekl Eugene Cheong, šéf kreativní kanceláře Ogilvy & Mather Asia Pacific and Singapore.  

Zdroje: thedrum.com, thestable.com, youtube.com

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: