Greenpeace chce veřejnosti otevřít oči. Lidská lenost ničí životní prostředí

15. 6. 2021 | Milada Zemanová
My pijeme z plastových kelímků a pro kraba se z nich stane past. Koupíme si pečivo do sáčku a plastová taška uvízne na ptácích. To je jen pár situací, které lidé způsobují, a mnohdy si to ani neuvědomují.

Lidé svým konzumním způsobem života, ve kterém velkou roli hraje nadužívání plastů, ničí své životní prostředí. A zatímco lidi škodlivost plastu téměř nevnímají, pro ostatní obyvatele naší planety znamenají výrazné ovlivnění jejich přirozeného prostředí, mnohdy i ohrožení na životě a v nejhorším případě i smrt.

Organizace Greenpeace se na tuto problematiku snaží dlouhodobě upozorňovat a nyní přišla s kampaní Share for better planet! (Sdílej pro lepší planetu! pozn. redakce). Ve spolupráci s agenturou DDB Prague v ní využila fotografie zachycující zvířata v různých situacích s plasty. V jejich obklopení, zajetí apod. Jednotlivé vizuály jsou doprovázeny údernými claimy z pohledu zvířete, které snad přimějí lidi ke změně jejich návyků. Konkrétní podobu vizuálů si můžete prohlédnout níže.

 

Když se cítíš jako v pasti, protože je obtěžuje umývat nádobí.

 

Když musíš přežívat mezi odpadky, protože se neobejdou bez kávy s sebou.

 

Když žiješ v nepřirozeném prostředí, protože pro ně je přirozené plýtvání.

 

Když s sebou nosíš něco, co nechceš, jen proto, že oni s sebou nenosí látkovou tašku.

 

Když se tvůj domov změnil a vypadá jak z hororu, protože oni potřebují plastový sáček na každý kousek pečiva.

Radouane Hadj Moussa, chief creative officer z agentury DDB, k celé kampani uvedl:

„V dnešní době trávíme na internetu mnoho času a každý den nás zaplavuje velké množství digitální reklamy. Chtěli jsme proto použít formát, který je zábavný, a současně dokáže odkomunikovat tak důležitou zprávu.”

Jednotlivé vizuály se objevily napříč Facebookem a Instagramem a jejich cílem je upozornit lidi na situace, které svým chováním vytvářejí. I když si toho mnohdy nejsou vědomi.

Pokud vám tato problematika není lhostejná, můžete se zapojit například do výzvy Máš na míň, která se snaží podpořit právě omezení plastů.

Zdroje: Ads of the world

Kam dál?

Dojemný příběh želví rodinky na výletě upozorňuje na ohrožené oceány a mořské živočichy. Organizace Greenpeace v nové kampani vsází na emoce a spojila se s populárním animátorským studiem i oscarovými herci.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.