Tvůrci postaviček Wallace a Gromita pomáhají Greenpeace. Vytvořili pro ni krátký film o želví rodině na výletě

17. 1. 2020 | Milada Zemanová
Dojemný příběh želví rodinky na výletě upozorňuje na ohrožené oceány a mořské živočichy. Organizace Greenpeace v nové kampani vsází na emoce a spojila se s populárním animátorským studiem i oscarovými herci.

Plastelínové postavy chlapíka Wallace a jeho psa Gromita možná znáte. Stojí za nimi animátorské studio Aardman, od kterého jste mohli vidět například i ovečku Shaun. Právě studio Aardman se spojilo s organizací Greenpeace. Společnými silami chtějí upozornit na rostoucí oceánskou krizi. Vznikl tak krátký film Turtle Journey (Želví výlet, pozn. redakce), jehož hlavními protagonisty jsou plastelínové želvy.

Želví putování je součástí Greenpeace kampaně Protect the Oceans (Ochraňte oceány) a vypráví dojemný příběh o želví rodině, která se snaží dostat domů a čelí řadě překážek. Například plastovému znečištění i ropným vrtům.

Jak to dopadne zjistíte ve videu níže.

 

Šesti ze sedmi mořských druhů želv hrozí vyhynutí a Greenpeace upozorňuje, že je potřeba zajistit útočiště napříč světovými oceány, aby mohli želvy i ostatní živočichové přežít. Louisa Cassonová, která má na starosti oceánské kampaně pro Greenpeace, uvedla, že doufá, že popularita studia Aardman dokáže spolu s emocemi zachycenými ve filmu, dostat toto důležité poselství k lidem po celém světě. A vyvolat akce k ochraně oceánů.

Do projektu se zapojila i řada známých osobností. Své hlasy želvám propůjčili například Olivia Colman, Helen Mirren, Bella Ramsey, David Harbour, Jim Carte či Ahir Shah.

Oscarová herečka Helen Mirren, která ve filmu mluví želví maminku, ke kampani doplnila:

Za svůj život jsem viděla, jak lidé ničí přírodu, a to opravdu neuvěřitelným způsobem. Jsem smutná, že naše generace zanechá budoucím generacím poničenou planetu, která již ztratila tolik různých živočišných druhů, díky kterým je výjimečná. Nicméně nyní máme šanci něco změnit a zanechat lidem, kteří přijdou po nás, ochráněné oceány. Nemůžeme vrátit minulost, ale můžeme zachránit, co ještě zůstalo. Doufám, že tento film pomůže lidem uvědomit si, že oceány stojí za záchranu a inspiruje nás, abychom jednali, než bude příliš pozdě.”

Pokud vás želví příběh zaujal, můžete podepsat petici a podpořit tak Greenpeace v jejich záchraně. V letošním roce se státy Organizace spojených národů setkají v rámci Global Ocean Treaty, kde se bude zacházení s oceány projednávat. Greenpeace chce dosáhnout stavu, kdy 30 % světových oceánů bude zapovězeno lidským aktivitám a mořští živočichové v nich tak budou v bezpečí a budou se moci zotavit.

Zdroje: Wersm, Aardman

Kam dál?

Greenpeace se dlouhodobě snaží zachraňovat přírodu a volí k tomu řadu různých kreativních přístupů. Při upozorňování na znečištění oceánů plasty zarazili brčka želvě či rackovi přímo do chřtánu. Pro upozornění na utrpení zvířat díky průmyslu spojeném s pěstováním palmy olejné za účelem získání palmového olej zase vsadili na animovaný film s orangutanem v hlavní roli. A aby ukázali, jak mohou kvůli klimatickým změnám vypadat populární místa v Rusku težba za 20 let, využili zase aplikaci FaceApp.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.