Groupon a HomeAway upravili své reklamní spoty ze SuperBowlu na základě divácké kritiky

10. 2. 2011 | RaTP
Letošní SuperBowl je komentátory označován za nejrozporuplnější za posledních pět let. Kromě toho, že odborníky překvapilo například selhání spotu Coca-Coly, můžeme sledovat také výraznou nelibost komunity nad pasážemi nebo celkovým vyzněním některých spotů. A to natolik silnou, že se tvůrci těchto spotů v několika případech připomínkám podřídili.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Letošní SuperBowl je komentátory označován za nejrozporuplnější za posledních pět let. Kromě toho, že odborníky překvapilo například selhání spotu Coca-Coly, můžeme sledovat také výraznou nelibost komunity nad pasážemi nebo celkovým vyzněním  některých spotů. A to natolik silnou, že se tvůrci těchto spotů v několika případech připomínkám podřídili.

 Například spot HomeAway, který se v České republice proslavil zejména kvůli hezkým záběrům Ještědu, byl ihned po odvysílání vystaven záplavě kritických reakcí. Diváci si stěžovali na pasáž, ve které se "testovací dítě" rozplácne o sklo testovacího pokoje.
Společnost nejpre reagovala umístěním vipného sdělení, že animované dítě užívá zaslouženého odpočinku v prostorném rekreačním středisku na své stránky, zároveň s tím ale začala připravovat novou verzi sporu.

V ní se dítě ocitá ve stejné situaci, která však vyústí jeho přeletem přes zeď testovacího pokoje, načež skončí bezpečně v náručí zástupce agentury Detourism.

Drobnou úpravu svých spotů zařídil i Groupon. Spoty, které v první části představují závažné globální problémy a v části druhé je v podstatě nevybíravě bagatelizují, byly nově opatřeny vúzvou odkazující na speciální microsite. Zde se Goupon pokusil vytvořit linku mezi předestřeným problémem a jeho konkrétním řešením - uživatel může peníze, které s Grouponem ušetří věnovat například na záchranu deštných pralesů nebo podporu Tibetu.

Na obou případech je ovšem zajímavý jeden fakt. Jak se zdá, definitivně jsme vstoupili do fáze, kdy naši komunikaci budou ovlivňovat komunity. Viděli jsme to u loga Gap, vidíme to i v těchto případech. Je tedy docela možné, že není vzdálena doba, kdy si budeme v rozpočtu na spot nechávat bokem peníze na "dotáčky podle reakcí".

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.