Podle britské komise mohou média zveřejňovat vzkazy z Twitteru

10. 2. 2011 | ČTK
Vzkazy zveřejňované na internetové sociální síti Twitter nejsou soukromé, a proto je mohou média bez omezení zveřejňovat. Vyplývá to z rozhodnutí britské Komise pro stížnosti na tisk (PCC), která odmítla stížnost úřednice ministerstva dopravy kvůli zveřejnění jejích "tweetů" v listech Daily Mail a Independent on Sunday.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Vzkazy zveřejňované na internetové sociální síti Twitter nejsou soukromé, a proto je mohou média bez omezení zveřejňovat. Vyplývá to z rozhodnutí britské Komise pro stížnosti na tisk (PCC), která odmítla stížnost úřednice ministerstva dopravy kvůli zveřejnění jejích "tweetů" v listech Daily Mail a Independent on Sunday.

PCC je nezávislý orgán, který řeší stížnosti na britská média. Je to první rozhodnutí, které se týká zveřejňování informací z Twitteru. Uživatelé Twitteru komunikují se svými přáteli a příznivci krátkými vzkazy o délce 140 znaků.
Podle britských médií bude mít verdikt důsledky i pro následné zveřejňování informací z dalších sociálních sítí jako je Facebook.

Daily Mail a Independent on Sunday loni v listopadu zveřejnily vzkazy úřednice ministerstva dopravy Sarah Baskervilleové, která kritizovala plýtvání v úřadech, tvrdila, že vláda se především stará o to, jak vypadá v médiích, a svěřovala se i s tím, jakou má v práci kocovinu.

V té době měla na Twitteru asi 700 příznivců. I když na Twitteru uváděla, že jde o její osobní názory, své vzkazy neoznačovala jako důvěrné, takže je mohl vidět kdokoli z uživatelů sítě.

Podala nicméně stížnost na oba listy s tím, že má právo na soukromí. Listy argumentovaly tím, že vzkazy byly veřejně přístupné. PCC jim dala za pravdu s tím, že "i když byly vzkazy určeny pro menší publikum, jejich publikace v celostátních listech neznamená porušení soukromí".

"Je to důležité rozhodnutí," řekl ředitel PCC Stephen Abell. "Stále více lidí zveřejňuje na sociálních médiích materiály týkající se jejich životů a a na komisi se obrací čím dál víc lidí, kteří chtějí, aby rozhodla, co ještě může být považováno za soukromou informaci."

Štítky dokumentu: Facebook Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: