HTC následuje Nike a přesouvá velkou část marketingových aktivit in-house

21. 1. 2013 | Petr Michl
„Uděláme si to sami!“ Po Nike je HTC druhá velká společnost, která během ledna přesouvá podstatnou část svých marketingových aktivit in-house.

„Velké firmy si najímají na marketing velké agentury,“ donedávna šlo toto tvrzení těžko zpochybnit. Jenom v lednu tohoto roku ale můžeme pozorovat snahu „jít in-house“ u významných společností. Vedení Nike oznámilo, že dává vale třem digitálním agenturám, které spravovaly značce účty na sociálních sítích, a budou se o ně nyní starat interní zaměstnanci pracující v centrále společnosti v americkém Portlandu. Samozřejmě s dovětkem, že je to proto, aby byli blíže svým fanouškům.

V daném případě se jednalo o krok, který byl poněkud nečekaný. Přítomnost Nike na sociálních sítích je totiž příkladná. Agentury jako AKQA, Wieden & Kennedy, Mindshare nebo R/GA rozhodně nedělaly svou práci špatně. To samé se pravděpodobně nedá říci o agentuře Mother, která se HTC nebude nadále starat o její globální reklamní aktivity (zhruba v hodnotě 100 milionů dolarů). Vyhrála přitom tendr na tuto práci teprve v březnu minulého roku. Poslední velkou kampaní Mother pro daného klienta tak zůstává launch telefonu s dobrou video / foto kapacitou, HTC One. V reklamě na něj byl znázorněn volný pád, který si parašutista zaznamenával právě na telefon One. Výsledky HTC v posledním roce nicméně naznačují, že prodeje dostatečně neovlivnila.

 

Může se tak ve velké míře jednat o úsporné opatření. HTC tento rok potkal velký ústup ze slávy a z pozice úspěšného asijského výrobce prémiových smartphonů byl odsunut Samsungem do pozadí. Taiwanská společnost v posledním kvartále také nevydávala za reklamu dostatečné prostředky, i proto jsou v něm její prodeje zoufalé. Zaznamenala propad v zisku o 91 % ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce, vydělala tak jen necelých 35 milionů dolarů.

Nike rozhodně takovými problémy netrpí. Její přesun správy komunikace v sociálních médiích má jistě souvislost i s tím, že Nike se právě na tyto kanály začíná orientovat na úkor těch tradičních. Jen v USA v posledním roce se výdaje značky na reklamu v TV a tisku snížily o 40 % ve srovnání s úrovní v posledních třech letech, přičemž obecně její marketingový rozpočet stoupá, především díky investicím do digitálních aktivit. Tím, kdo protlačil rozhodnutí o správě účtů značky na sociálních sítích „na domácí frontě“, byl senior director for social media and community, Musa Tariq, který na svou pozici nastoupil v říjnu 2012 z Burberry – módního brandu, kde jsou zvyklí provádět komunikaci s fanoušky převážně bez externí pomoci. Dá se spekulovat i o tom, že ho v některých chvílích původní práce několika agentur vyčerpává a svého kroku lituje. Dokládá to třeba tato fotografie, kterou minulý týden publikoval na svém Facebook účtu s komentářem: „This. Need this. Right now.“

 

Zdroje: www.campaignlive.co.uk, www.marketingweek.co.uk
 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.