Huawei plánuje zabudovat do svého prémiového telefonu teploměr

9. 6. 2020 | Petr Michl
Pandemie poškodila ve velkém byznys, ale přináší i nové příležitosti. Jednou z nich může být i integrovat infračervený teploměr do prémiového telefonu Honor Play 4. Přesně k tomu se rozhodla značka Huawei.


Zdroj: Huawei

Telefony už zapříčinily pád prodejů kompaktních fotoaparátů, ručních svítilen, téměř zlikvidovaly kategorii MP3 přehrávačů nebo GPS navigací a nyní mají vyšplápnuto i na teploměry. Snaží se o to alespoň čínská společnost Huawei.

Nemyslíme tedy, že by bylo od této chvíle standardem strkat si do podpaží nebo nedej bože ještě choulostivějších míst, kde se meří teplota. Thermometr, který má být zabudovaný v modelu Honor Play 4 (Honor je značkou patřící společnosti Huawei, pozn. red.) využívá k měření infračervené světlo. Tedy stejně jako k tomu určené zařízení, které jsou právě v domovině telefonu využívány kvůli koronakrizi ve velkém například u vstupu do kancelářských budov, kde vám ho u vchodu přiloží k čelu a změří vám teplotu. To samé se ale děje výběrově například na českých hranicích.

Jednoduchou ilustraci funkčnosti poskytuje následující video. 

Tento způsob je značně nepřesný, obzvláště když kontrolujete čelo někoho, kdo právě přišel z chladného prostředí. Přesto je to funkce, která může být tzv. killer feature. Přeci jenom žijeme v době, kdy se část světa sbírá z následků pandemie nového koronaviru, část ji bohužel stále prožívá a mnoho lidí se bojí nástupu druhé vlny. Pokud by k ní došlo, stal by se telefon s cenovkou převyšující v přepočtu 20 tisíc korun jistě trhákem. Infračervených teploměrů, stejně jako dalšího potřebného medicínského vybavení, totiž bývá v čase akutní krize nedostatek a lidé jsou ochotni přivítat i mnohem dražší alternativy. Cena samotného infračerveného teploměru se pohybuje v nižších tisících korun.

A právě s tím pravděpodobně Huawei počítá, stejně jako s obecně vyšší opatrností na kontrolu projevů virové infekce, kterou může vykonávat rodinný příslušník doma, ale třeba také vrátný nebo sekretářka v práci. Jde tak o chytrou a rychlou implementaci poznatků z marketingového výzkumu do produktového vývoje. Přejme si ale, aby se Honor Play 4 nestal prodejním trhákem právě pro funkci teploměru… tak nějak v zájmu veřejného zdraví. Značilo by to totiž, že problém koronavirové nákazy bude nadále trvat.  

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.