IKEA vám chce oskenovat pozadí

12. 9. 2018 | Kristýna Vozková
Sedíte u počítače tak dlouho, že necítíte vlastní zadek? IKEA představuje personalizovanou židli, kterou vám vytiskne přímo podle otisku vašeho vlastního pozadí.

Trávíte celé dny sezením u počítačových her? Potom si z této židle sednete na zadek. Nebo spíše na jeho přesný otisk. IKEA totiž spojila své síly s e-sports skupinou Area Academy a zdravotnickou společností zaměřující se na 3D tisk protéz Unyq a vytvořila prototyp vysoce personalizované židle pro (nejen) vrcholové hráče videoher.

Revoluční hráčská židle zvaná Ubik vypadá na první pohled obyčejně, její sedací část je však navržena tak, aby do ní bylo možné zasadit 3D otisk vašeho vlastního pozadí. Díky tomu dokáže hráčům zajistit maximální komfort a pohodlí na dlouhé hodiny, zmírní bolesti bederní páteře a sníží také riziko křečí.

Není zatím zcela jasné, jakým způsobem chce společnost při výrobě speciálních židlí postupovat. Podle dosavadních informací si nechá zákazník, který o ni projeví zájem, během koupě oskenovat pozadí a odejde s židlí bez speciálně tvarované vložky. Ta bude následně vytištěna na 3D tiskárně a dorazí mu do 14 dnů na jím uvedenou adresu.

Prototyp Ubik (zatím bez opěrky zad) představil ve Švédsku Marcus Engman, který zastává v IKEA pozici Head of Design, spolu s profesionálním e-sport hráčem Tommym Ingemarssonem. Ten při jejím oficiálním testování uvedl: Hráči videoher jsou atleti, kteří hrají prostřednictvím mysli i těla. Tato židle vyhovuje jejich jedinečným ergonomickým potřebám a přizpůsobí se jejich tělu i způsobu hry. Díky tomu jim dá nejen konkurenční výhodu, ale také zdravější způsob života.”

A proč že se IKEA zaměřila ve svém úsilí právě na hráče videoher? Hraním videoher se zabývají zhruba 2 miliardy lidí na celém světě.  Z ekonomického hlediska pak hodnota videoherního průmyslu dosahuje 137 miliard dolarů a v roce 2020 by se měla vyšplhat na neuvěřitelné 2,3 miliardy dolarů.  Podle dva roky starých průzkumů stráví průměrný hráč jejich hraním zhruba 6 hodin týdně. V případě profesionálů hovoříme až o dvaceti hodinách za jediný den. To už si nějaký ten komfort navíc žádá. IKEA tedy se svým personalizovaným přístupem uhodila hřebík na hlavičku...nebo přesněji: zadnici na židli.

Předpokládá se však, že využití tohoto patentu neskončí u počítačových pařmenů. Personalizované sedadlo využijí i lidé v sedavých zaměstnáních a společnost hodlá svůj patent otisknout i do dalších výrobků. Jak uvádí Engman: Přizpůsobení produktů pro jednotlivé zákazníky nám dává obrovské možnosti. Můžeme tak přinášet továrny přímo k lidem, ne jim pouze dodávat již vyrobené produkty. Jedná se o zcela nový přístup k vývoji produktů.”

Přístup je to zcela jistě revoluční, zatím je však na světě jen prototyp židle Ubik, který IKEA plánuje uvést na trh už v roce 2020. Můžeme tedy doufat, že společnost do té doby přijde s jasnou vizí toho, jakým způsobem hodlá zákazníkům na pobočkách skenovat zadnici.

Zdroje: fastcompany.com, qz.com,  unyq.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: