Infografika: 10 statistik o vyhledávači Google, které byste měli znát

23. 2. 2022 | Beáta Vaňková
Vyhledávače nám každý den usnadňují život. Projděte si data ukazující, jak moc to umí Google... a dozvíte se třeba i to, jaký je globálně nejčastěji vyhledávaný dotaz.

Společnost Oberlo shromáždila data a z nich připravila statistiky, které vám pomohou pochopit chování uživatelů a trendy ve vyhledávání na internetu. Podívejte se na přehled těch nejzajímavějších informací o Googlu. 

1. Google je nejnavštěvovanější webovou stránkou

Není žádným překvapením, že Google je nejnavštěvovanější webovou stránkou. Respektive v prosinci loňského roku tomu tak bylo dle dat Similarwebu, společnost Cloudfare nicméně deklarovala, že z trůnu byl po mnoha letech sesazen Google právě na konci loňského roku TikTokem. Každopádně platí, že Google přitahuje nejvíce návštěvníků s jasným záměrem (něco najít či vyhledat).

Jen v prosinci 2021 byl navštíven 89,3 miliardkrát. Každý den se miliardy uživatelů na Google spoléhají při vyhledávání a dalších službách, jako je Gmail, Google zprávy nebo Google nakupování. Dalším zajímavým faktem je, že přibližně 16,3 % organické návštěvnosti v USA pochází od lidí, kteří zadávají do Googlu výraz „Google".

2. Google dominuje trhu vyhledávačů

Vzhledem k obří návštěvnosti Googlu ani tato další statistika nebude příliš překvapivá. V lednu 2022 Google drží 91,9 % celkového tržního podílu mezi vyhledávači. Bing má 2,88 % a Yahoo! 1,51 % tržního podílu. Za nimi následuje YANDEX s 1,27 % a Baidu s 1,16 %.

3. Kolik vyhledávání Google provede za jeden den?

V roce 1998 zpracovával Google jen něco málo přes 10 000 vyhledávacích dotazů denně. Na konci roku 2006 by stejné množství vyhledávání zpracoval za jedinou sekundu. Nejnovější údaje ukazují, že Google nyní každou sekundu zpracuje více než 99 tisíc vyhledávání. To je více než 8,5 miliardy vyhledávání za den.

4. Používání Google Lens

Jen něco málo přes rok po svém spuštění dokázala aplikace Google Lens rozpoznat až miliardu různých předmětů. Google Lens také pomáhá překládat text. Podporuje více než 100 jazyků a má možnost číst text nahlas, což je užitečné zejména pro uživatele, kteří mají zraková omezení.

5. Počet mobilních vyhledávání na Googlu

Vzhledem k tomu, že mobilní zařízení převládají v počtu kusů nad osobními počítači, není vyhledávání pomocí chytrého telefonu nebo tabletu výjimkou ani na Google. Mobilní zařízení je zde na prvním místě. Když se podíváme na počet vyhledávání podle zařízení, 63 % organické návštěvnosti v USA pochází právě z nich.

6. Jaký je nejčastěji vyhledávaný dotaz na Googlu?

V říjnu 2019 byl nejvyhledávanějším klíčovým slovem na Googlu [Facebook]. Druhým nejvyhledávanějším výrazem je [YouTube] a třetím [Amazon]. Všechny tři dotazy na Googlu mají objem vyhledávání vyšší než 100 milionů za měsíc. Protože však poptávka po vyhledávání mnoha klíčových slov v jednotlivých měsících kolísá, počítá se toto číslo jako roční průměr.

7. Jak často používáme vyhledávání Google?

Aniž bychom se na tuto statistiku podívali, víme, že jsme na Googlu závislí. Několikrát denně se na něj obracíme, aby za nás vyřešil naše dotazy. Přesně řečeno 84 % respondentů používá Google 3x denně a častěji.

8. Téměř polovina všech vyhledávání produktů začíná na Googlu

Téměř polovina všech vyhledávání produktů začíná na Googlu. Díky nejnovějším údajům ale Google překonala společnost Amazon s 54 %.

9. Význam první stránky výsledků vyhledávání

Pokud něco hledáte na Googlu, je pravděpodobné, že zůstanete na první stránce. Ve skutečnosti 90 % respondentů průzkumu uvedlo, že pravděpodobně klikne na první vyhledané výsledky. Je pravděpodobné, že pokud na první stránce uživatel nenajde požadované výsledky, nakonec svůj dotaz změní, místo aby se podíval na druhou stránku.

10. Výsledky organického vyhledávání

Organické vyhledávání vyprodukovalo ve druhém čtvrtletí roku 2019 23 % všech návštěv na internetu. Zpráva ukazuje, že organické vyhledávání ve 2. čtvrtletí 2019 meziročně kleslo o 1 %. Návštěvy z organického vyhledávání se snížily na všech zařízeních, ale tento trend byl nejvíce patrný na mobilních telefonech.

Zdroj: Oberlo

Štítky dokumentu: Google SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: