Infografika: jaká je ideální délka videí na sociálních sítích

16. 1. 2019 | Milada Zemanová
Pro Instagram je ideální 30 vteřin a pro Facebook jedna minuta. HubSpot na základě vlastních dat vysvětlil, proč jsou vhodné právě tyto délky a jaká videa použít pro další sociální sítě.

Společnots HubSpot na základě svých zkušeností vytvořila infografiku, ve které přehledně shrnula ideální délky videí pro Facebook, Instagram, Twitter a YouTube.

Když uživatel vidí video, tak se v mnoha v případech nejprve podívá na jeho délku a na jejím základě se teprve rozhodne, zda si video pustí nebo ne.

Velké množství uživatelů navíc video často nedokouká a přejde na další příspěvek dřív, než mu stihnete sdělit vše, co jste chtěli. Podle průzkumů je lidská schopnost udržet pozornost stále snižována a některé studie dokonce tvrdí, že už neudržíme pozornost déle než zlatá rybička.

Není tedy divu, že se marketéři snaží přicházet s originálními způsoby, jak zákazníka zaujmout. Aby udržely uživatelovy pozornost, tak jsou videa stále kratší. Za poslední rok bylo 56 % celkově publikovaných videí kratší než 2 minuty.

Marketéři však musí být inovativní a přizpůsobovat videa jednotlivým platformám. Uživatelé jsou například ochotnější sledovat video, které je delší než 2 minuty na YouTube než na Twitteru.

Aby HubSpot pomohl marketérům s lepším oslovením zákazníků, vytvořil přehlednou infografiku. Ta výchozí z vlastních sociálních dat HubSpotu a také z průzkumů vytvořených v této oblasti.

Instagram

Pro tuto sociální platformu by měla být videa stručná. Podle sesbíraných dát se nejvíce komentářů objevuje u videí o délce 26 sekund.

Twitter

Průměrně #VideoOfTheDay (videa dne. pozn. redakce) dosahují délky 43 vteřin. Uživatelé Twitter mají rádi krátký obsah, což koresponduje s tím, že jsou navyklí na tweety o 140 znacích.

Facebook

Fanoušci HubSpotu jsou nejčastěji osloveni videi v délce 1 minuta. Tito uživatelé mají rádi obsah, který mohou snadno lajkovat či sdílet, než přejdou k dalšímu obsahu.

YouTube

Na této platformě největšího úspěchu dosahují videa o délce 2 minuty. Zde je proto ideální prezentovat delší obsah, který obsahuje mnoho informací.

Zdroje: HubSpot, TIME Health

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.