Infografika: Pozornost věnovaná e-mailům trvale roste

27. 7. 2017 | Petr Michl
Naše pozornost je zkoušena čím dál více. E-mailům ovšem věnujeme překvapivě více pozornosti a to i díky tomu, že je čteme častěji na mobilních telefonech.

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. E-maily jsou tak v době snižování pozornosti uživatelů světlou výjimkou a představují vhodnou příležitost pro marketingové využití.

V průběhu 6 let, mezi roky 2011 a 2016, se podle údajů společnosti Litmus zvýšila průměrná doba věnovaná čtení e-mailové zprávy o 7 % na 11,1 vteřiny.

Ve stejném období také z 24,9 % na 22,4 % klesl počet zpráv, u nichž příjemci strávili méně než 2 vteřiny. Naopak z 53,4 % na 56,8 % stoupl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než 8 vteřin. O 6 procentních bodů, na 44,4 % vzrostl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než 18 vteřin.

 

Rostoucí význam e-mailové komunikace pro uživatele pozorujeme i v ČR,“ říká Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na inteligentní e-mailingové kampaně, a pokračuje: „Proto také přes polovinu firem plánuje navyšování rozpočtu na e-mail marketing, což je více než v případě sociálních sítí, obsahového marketingu, SEO i PPC.“

Nárůst pozornosti souvisí s několika trendy, hlavním je otevírání e-mailových zpráv na mobilních zařízeních, kde podle údajů společnosti Litmus došlo v uvedeném období k razantnímu zvýšení z 20 % na 55 %. Zároveň se průměrný čas strávený mobilním uživatelem u jednoho e-mailu zvýšil o 16 %.

Jak v e-mailech získat a udržet pozornost? Níže naleznete několik osvědčených praktik:

    • Předmět a náhled e-mailu v souladu s jeho skutečným obsahem
    • Responzivní nebo mobilní design
    • Rychlé sdělení s pomocí odrážek, méně hutného textu
    • Vhodné a poutavé obrázky
    • Kompaktní velikost e-mailu urychlí načítání

 

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:

Zdroj: Litmus.com

Štítky dokumentu: Infografika Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: