Infografika: Sociální média v korporacích

2. 1. 2013 | Petr Michl
Kolik lidí se ve firmách zabývá správou sociálních médií a jaké mají hlavní úkoly? Odpovědi nabízí tato infografika.

Sociální média se stávají stále přirozenější součástí komunikace podniků. Ilustruje to i infografika k výzkumu Ragan/NASDAQ OMX Corporate Solutions survey, který zpovídal 2700 profesionálů z oblasti sociálních médií. Data se týkají relativně velkých společností v USA, v českém kontextu tak mohou sloužit spíše jako inspirace, kam se může význam sociálních médií posunout. Přesto lze v mnoha kategoriích najít styčné body. Například měření a monitoring je stále oblastí, s kterou nejsou společnosti zcela spokojeny. Většina z nich je dokonce s tím, jak měří svoji přítomnost na sociálních sítích, nespokojena nebo „spokojena jen částečně“.

 

Hlavními překážkami v úspěšném měření kampaní na sociálních sítích je nedostatek času (65 %) a nedostatek pracovní síly (63 %) , peníze chybí až na třetím místě (41 %).

 

Hlavním cílem kampaní v sociálních médiích je zvyšování povědomí o značce, bylo tomu tak u 87 % korporací v rámci výzkumu. Zhruba dvě třetiny z nich mezi cíle řadí zvyšování trafficu na svých stránkách či zlepšování reputace. Existuje ale i nezanedbatelná skupina korporací, které se nevzdávají snahy o to, aby jejich aktivity na sociálních sítích vedly k nákupům, konkrétně ke generování leadů (40 %) či k přímým prodejům (38 %).

 

Jen 27 % organizací má tým specializovaný pouze na sociální média, u celých 65 % organizací jsou aktivity v sociálních médiích jen doplňkem jiných pracovních úkolů konkrétních zaměstnanců.

 

U kolika lidí v rámci firem tvoří sociální média součást jejich pracovní náplně? U celých 42 % organizací zúčastěných výzkumu to je pouze jediný člověk, týmy o dvou až třech lidech má 40 % podniků. „Social media oddělení“ s více než 6 lidmi má jen 9 % organizací. O tom, že jsou rozpočty napnuté, vypovídá i to, že nabrat více lidí pro řízení aktivit v sociálních médiích chystá v tomto roce jen 22 % podniků.

 

Starost o sociální média je oborově značně neukotvená disciplína. V organizacích se tak o úkoly s ní spojené přetahují nejčastěji marketingová a PR oddělení, jen z necelé pětiny je v rukou pracovníků zákaznické péče. Tomu odpovídá i hledaný profil uchazeče o takovouto práci. Mezi požadovanými obory studia se vyskytuje nejčastěji trojice PR, marketing a komunikace. Míra praxe na roky není z pochopitelných důvodů požadována nijak závratně vysoká, ale nejhledanější je správná kombinace vzdělání a zkušeností.

 

Více naleznete v kompletní infografice níže:

Zdroje: www.go-gulf.com, www.ragan.com
 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.