Lacoste vyměnil svého krokodýla za kozu na počest Djokoviče. Tu pak vystřídala Godzilla
Když se řekne Lacoste, vybaví se vám krokodýl v podobě nášivky zdobící většinu oblečení této módní značky. Od roku 2017 je sponzorem Novaka Djokoviče. Právě jako poctu tomuto fenomenálnímu hráči tenisu dočasně nahradila své ikonické logo jiným zvířetem: zelenou kozou.
Koza se v angličtině řekne „goat“, v kapitálkách jde ale o akronym používaný často ve sportu při diskuzi o jeho nejlepších hráčích. GOAT jako „Greatest of All Times“. Na přelomu srpna a září probíhal v New Yorku turnaj US Open a Novak Djokovič na něm usiloval o již 35. grandslamový titul. Takový počin by mu právoplatně tento titul zajistil.
Djokovič nakonec prohrál 5. září v semifinále s pozdějším vítězem turnaje, Carlosem Alcarazem. Nehledě na to šlo od Lacoste o povedený výraz uznání tenisové hvězdy a tato edice byla velmi rychle vyprodána.
Od krokodýla ke Godzille
„Kozí pocta“ Djokovičovi nebyla první ani poslední záměnou loga Lacoste. Značka „neposílá krokodýla k vodě“ příliš často. Poslední výměna nicméně přišla velmi záhy. Lacoste oznámila limitovanou edici pro Japonsko, kdy její logo nahradí Godzilla. V tomto případě alespoň platí, že „ještěr jako ještěr“.
Godzilla jako obří 50metrový dinosaur bořící japonská města se objevila na filmovém plátně už v roce 1954. A svým způsobem je jedním z nejúspěšnějších japonských popkulturních artiklů před Pokémonem. Změna log vypadá u Godzilly poměrně kosmeticky. Klasický krokodýl dostal hřbetní ploutev, hledat v něm přerostlého T-Rexe, kterému se Godzilla částečně podobá, je celkem obtížné.
Kolekce bude k dispozici v limitované edici od 19. září v několika japonských buticích Lacoste a na oficiálním e-shopu. Vychází u příležitosti uvedení japonského filmu Shin Godzilla 4K, na jehož trailer se můžete podívat níže a porovnat si sami podobu ještěra.
Mimo Godzilly se objeví na tričkách, mikinách, čepicích a ponožkách i další postavy z filmu, král Ghidorah, Mothra a Mothřiny larvy.
Tip redakce
Není to poprvé, co Lacoste svoje logo upravilo. V roce 2018 značka vyměnila krokodýla za ohrožená zvířata v kampani, která vzbudila širokou pozornost.