Inovace v české e-commerce: Zásilkovna.cz otevírá vlastní síť kamenných prodejen

13. 11. 2014 | Petr Michl
Zásilkovna.cz otevírá vlastní síť kamenných prodejen. Půjde v nich zboží partnerských e-shopů i vybrat a nakoupit, nikoliv pouze vyzvednout.

Zásilkovna.cz otevírá vlastní síť kamenných prodejen. Půjde v nich zboží partnerských e-shopů i vybrat a nakoupit, nikoliv pouze vyzvednout.

Česko je ráj e-commerce, na trhu je aktivních 35 000 e-shopů s obratem téměř 2,9 miliardy amerických dolarů. Díky oblibě osobního vyzvednutí zboží se zde prolíná online prodej se světem kamenných obchodů více, než je i v zemích obdobné velikosti a hustoty sídel obvyklé. Zásilkovna.cz, fungující na českém trhu od roku 2008, má aktuálně 273 poboček v Čechách a na Slovensku, kde spolupracuje s více než 6000 e-shopy. Tyto pobočky jsou primárně zavedené kamenné obchody, které fungují jako výdejny pro partnerské e-shopy. Zásilkovna.cz nyní přichází s novým modelem. Plánuje síť vlastních kamenných obchodů, kde hodlá nabídnout e-shopům nejen výdejnu, ale zároveň i část prostoru pro vystavení zboží, které si budou moci zákazníci vybrat a koupit přímo na místě.

První prodejna Zásilkovna.cz bude fungovat od 18. listopadu na pražském Andělu. Bude se o ni dělit několik značek, které si svým oborem nekonkurují. V Praze využijí outsourcovanou prodejnu například pilulka.cz, tisknulevne.cz, bestdarky.cz, xparfemy nebo sluchatka.net. Část sortimentu bude návštěvníkům nabízena přímo na prodejní ploše, další produkty přítomných e-shopů tam bude možné objednat. Zákazníkům budou k dispozici prodavači, proškolení na všechny zastoupené značky. “Naším partnerem se může stát kterýkoliv dlouhodobě zavedený internetový obchod s velkým počtem spokojených zákazníků, jenž se specializuje na určitý druh zboží,”  říká zakladatelka a výkonná ředitelka Zásilkovna.cz Simona Kijonková. “Touto formou outsourcingu mohou internetové obchody prodávat své zboží v kamenné prodejně pod vlastním brandem za minimální náklady,”  dodává.  Zásilkovna.cz nabízí e-shopům nejen vlastní síť prodejen a možnost šíření jejich značky v maloobchodě, ale také výměnu zákazníků mezi e-shopy a tím i zvýšení jejich příjmů. 


Snímek z připravoveného obchodu na pražském Andělu

Síť prodejen Zásilkovny se brzy rozšíří po celé České republice. Do konce roku Zásilkovna.cz otevře tři prodejny, příští rok dvacet a do dvou let bude otevřených již sto kamenných prodejen. Zaměřovat se bude primárně na krajská města. Z logiky preferované ne-konkurence na prodejně upřednostňuje e-shopy se specializací. Mezi ně patří i Pilulka. cz, která bude prodávat v pražské pobočce. “Projekt Zásilkovny nás zaujal a chceme ho vyzkoušet jako doplněk k Pilulka lékárnám. Vnímáme ho i v rovině marketingu, kde jsme díky němu schopni oslovit velké množství zákazníků. Do budoucna se rozdíl mezi online a offline prodejem naprosto smaže,”  uvedl její zakladatel Martin Kasa.

Princip výdejních míst v již zavedených prodejnách je velmi vděčný, mimo Zásilkovny.cz ho využívá i Uloženka.cz, která ho kombinuje s výdejními automaty. Popron pak uzavřel dokonce partnerství s velkým počtem trafik, jež jsou známým místem především pro starší věkové kategorie zákazníků. Nová síť vlastních prodejen Zásilkovna.cz přináší nicméně něco nového, vyžaduje větší prodejní plochu prodejny a nebude nabízet pouze výdej zboží jako přidruženou činnost k něčemu jinému. Pro e-shopy, které nemají prostředky na vybudování vlastní pobočky, může být zajímavou alternativou, jak si zajistit vyšší úroveň fyzické přítomnosti.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: