Instagram angažuje fanoušky nejlépe ze všech sítí

16. 8. 2013 | Bednářová Daniela
Doba obrázková pořád kraluje sociálním sítím. Vizuální obsah na uživatele zabírá nejlépe.

Nejen Facebook, Twitter a Google+ jsou platformy, na kterých firmy interagují se svými fanoušky. Mezi oblíbené sociální sítě se dostal i Instagram a stává se pro komunikaci řady firem klíčový.

Zapojení fanoušků je až 18 krát vyšší než u Facebooku a 48 krát větší než u Twitteru, tak to alespoň uvádí výzkum společnosti L2 Think Tank.

Jako hlavní příčina úspěchu Instagramu je “poměrně nečekaně” označován důraz na vizuální stránku, který pomohl tomu, aby si původně pro iPhony vytvořená aplikace získala tak rychle velkou uživatelskou základnu. Také jiné vizuálně zaměřené platformy jako je Pinterest nebo YouTube, který k obrázkům přidal pohyb a zvuk, mají mezi lidmi úspěch, trvale rostou a angažují zákazníky firem.

Podle Danielle Bailey z L2 Think Tank zlepšují sociální sítě vyhledávatelnost firem, jsou místem pro rychlou a efektivní zákaznickou službu, opětovné oslovení uživatelů remarketingem, budování jména značky a především zde jsou zákazníci zapojováni do aktivit firmy.

Studie Intelligence Report: Social Platforms, kterou firma vypracovala se zaměřila na 247 značek napříč 15 různými sociálními platformami. Mezi zjištění, která ze studie plynou, patří i to, že sociální sítě se zaměřením na vizuální stránku jsou efektivnější v zapojování uživatelů.

Uživatelé Instagramu dokonce interagují se značkami, jež zde nemají ani svůj oficiální účet.

Zamyslet by se nad tím mohla například značka Chanel. Více jak 2,7 milionů obrázků má u sebe hashtag této společnosti.

Na Vine má svůj účet jen 35 % ze zkoumaných značek. Firmy si zatím tuto poměrně novou platformu oťukávají a zjišťují, jestli zde vůbec mají svoje fanoušky. Nebylo by rozumné se po hlavě vrhat do každé nové sítě, když by firmě scházelo to správné publikum. Nejčastěji značky spravují svůj účet na sedmi sociálních sítích.

Nyní Vine začal s nabídkou videa konkurovat i Instagram, tudíž si řada firem účet na Vine pravděpodobně už ani nezaloží a budou i nadále rozvíjet fanouškovskou základnu na Instagramu.

S pohyblivými obrázky tu ale nejdříve byl YouTube. I ten je schopen lidi zapojit a přitáhnout k obsahu. Například Cartier i Dior zde mají videa, která vidělo více jak 5 milionů lidí.

Zdroj: www.prdaily.com

 

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.