Instagram chce, aby influenceři vydělávali víc

28. 5. 2020 | Petr Michl
Inzerenti získávají na Instagramu další pozice pro umístění reklamy a tvůrci příležitost si vydělat díky videím na IGTV. Možnost říct si přímo o peníze fanoušků pak dostanou v rámci live videa.


Zdroj: Facebook

Jak zlepšit kvalitu video obsahu na Instagramu? Dejte tvůrcům více peněz, respektive příležitostí si je vydělat. Přesně to nyní dělá Instagram, který říká:

„Od příštího týdne uvedeme reklamy u naší destinace pro dlouhá videa, na IGTV. IGTV reklamy se prvně objeví, když lidé prokliknou IGTV videa z jejich ukázek ve feedu. Video reklamy budou vytvořené pro mobilní zařízení s délkou až 15 vteřin. V průběhu roku budeme testovat mnoho variant přehrávání IGTV reklam (například s možností přeskočit reklamu), abychom si byli jistí, že finální podoba bude vyhovovat lidem, tvůrcům a inzerentům.“

Potvrzuje tím plány, které v únoru nalezla v kódu aplikace spotterka Jane Manchun Wong.


Zdroj: Jane Manchun Wong

Podmínky pro monetizaci videa budou:

    • Délka alespoň 2 minuty

    • Obsah, který nijak nemůže poškodit inzerenty

    • V angličtině, včetně titulku a popisu

    • Nepoškozuje duševní vlastnictví třetích stran, zejména nemůže být video doplněné hudbou, ke které tvůrce nemá práva.

 

Podobu spuštění reklamy po kliknutí na IGTV tlačítko vedoucí z příspěvku ve feedu na video ukazuje následující GIF.

 

Instagram bude sdílet příjmy z reklam u videí s tvůrci. Ostatně IGTV měla být jeho pokusem o konkurenci YouTube. I z toho důvodu bude podíl na reklamě stejný jako na YT — tedy 55 %. Instagram v tom vidí příležitost, jak ještě více povzbudit tvůrce k novým a kvalitnějším videím. Zároveň by jistě nikomu z Menlo Parku nebylo proti srsti, kdyby nové podmínky přetáhly z YT tamní osvědčené tvůrce.

Tento záměr bude nicméně obtížný. Facebooku se to zatím nepovedlo s jeho videoplatformou Watch, výkon IGTV není upřímně nijak dech beroucí. K dobru Instagramu můžeme přečíst tak to, že někteří slavní youtubeři svou influencerskou dráhu přesunuli obsahově právě z YT na Instagram. V českém prostředí jmenujme například Nikolu Čechovou alias Shopaholic Nicol nebo Jirku Krále.

I možnost posílení Instagramu jako platformy, kde si mohou influenceři relativně nejsnadněji vydělat, se ale počítá. Ke spolupracím se značkami a případně k prodeji vlastních produktů se s monetizovanou IGTV rodí další příjmová větev. Pro inzerenty pak znamená další možné umístění pro reklamu.

Vydělat si live

Míra protežování live videa na domácí platformě Facebooku do značné míry oslabila, právě influenceři si ale na Instagramu živé vysílání oblíbili jako prostředek ke komunikaci s fanoušky. Obzvláště pak v době koronakrize, kdy se míra sledování live videí zvedla z února na březen o 70 %. A nyní může být živé vysílání pro influencery i zdrojem příjmů. Jak ukazuje fotografie níže, některé komentáře jsou opatřené srdcem, které si můžete koupit za peníze. Tedy jde o formu daru tvůrci a zvýraznění komentujícího v proudu komentáře.

V tuto chvíli si nebude brát Instagram z vybraných částek žádný podíl, ale do budoucna se to může změnit.

Jak je patrné z vysílání největších hvězd herní streamovací platformy Twitch, věrní fanoušci dokážou i za virtuální pobavení zaplatit. Někdy dokonce až nečekané částky. Nedá se čekat, že by se z Instagramu stalo království pro hraní her. O to zajímavější může být pozorovat, jak tvůrci upraví obsah svých live videí tak, aby jim dokázal vydělávat peníze.

Ostatně přilepšit influencerům a nalákat skutečně talentované tvůrce jsou dvě věci, které Instagram těmito změnami sleduje.

Zdroje: Instagram Blog, Instagram Creators

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.