Instagram chystá speciální profily pro firmy. Jak budou vypadat?

9. 5. 2016 | Kateřina Tauchenová
Instagram chystá nové nástroje pro správu firemních profilů. Uživatelé tak budou moci například přímo kontaktovat firmu nebo jedním kliknutím najít její adresu.

V březnu letošního roku se objevily zvěsti o tom, že Instagram pracuje na vývoji mnoha nových funkcí a nástrojů, včetně analytické platformy nebo speciálních firemních profilů, aby zvýšil svou atraktivitu pro inzerenty. Nyní se na veřejnost dostaly první snímky toho, jak by právě nové profily určené značkám mohly vypadat, nebo přesněji řečeno, jak vypadají v aktuální fázi testovacího procesu.


Na obrázku je vidět, že firemní profily budou obsahovat několik novinek, včetně zvláštního „kontaktního“ tlačítka a zařazení dané značky do kategorie. Pro srovnání se můžete níže podívat na to, jak daný profil vypadá nyní, tedy bez plánovaných změn.


Po klinutí na tlačítko „Contact“ vyskočí nové menu
s možnostmi způsobu navázání kontaktu se značkou. Na výběr je „Get Directions“, tedy navigace do nejbližší provozovny, nebo poslání emailu.


Varianta přímého kontaktování firmy je řešením jednoho z nejpalčivějších problémů, které firmy na Instagramu řeší, tedy možnost vkládat do svých příspěvků odkazy. Umožnění uživatelům kontaktovat značku jednoduše jedním kliknutí značkám usnadní navázání přímé komunikace s potenciálními zákazníky, aniž by musely umisťovat svou emailovou adresu do popisu profilu.

Zajímavé je i samotné přidání možnosti kontaktovat značku pomocí emailu vedle přímé zprávy v rámci Instagramu. Tento krok by mohl naznačovat, že do menu v budoucnu přibudou i další možnosti – jako například kontakt pomocí Facebook Messengeru, z něhož se momentálně Facebook snaží vytvořit důležitý prodejní kanál.

Kliknutí na možnost „Get Directions“ pak uživatele přesměruje do příslušné aplikace Mapy, v níž je vyznačena poloha provozovny firmy.

Stejně jako možnost zaslání emailu i tato funkce značkám ušetří prostor v popisu stránky. Přidání konkrétní adresy firmy navíc pomůže Instagramu lépe zařadit profily značek v rámci vyhledávání nebo v případě reklam přesněji zacílit ty správné uživatele. Na adresu firmy bude možné se prokliknout i ze záhlaví firemních profilů.

Třetí novinkou by pak měla být možnost zařazení profilů značek do kategorií podle oblasti jejich podnikání. Kategorie by se měla zobrazovat přímo pod názvem daného profilu.

 

Díky této funkci uživatelé na první pohled uvidí, jakému tématu se stránka věnuje, aniž by museli zkoumat její obsah nebo číst zdlouhavý popis.

Podle serveru Social Media Today Instagram potvrdil, že výše uvedené funkce jsou momentálně testovány na malé skupině uživatelů a jejich plošné spuštění je otázkou několika měsíců. Tyto změny by mohly mít zásadní vliv na to, jak firmy k této platformě přistupují a k jakým aktivitám ji využívají. Zároveň by mohly ovlivnit i fungování plánovaného algoritmu zobrazování příspěvků – na rozdíl od Facebooku na Instagramu dosud neexistuje možnost odlišit osobní profily od těch firemních a případný algoritmus by pak považoval všechny příspěvky za rovnocenné. Pokud by však firmy začaly používat tyto speciálně upravené profily, situace by se změnila.

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: